וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקאן אריקסון הוא הזוכה בתחרות הפרסום היצירתי

איילה צורף

26.5.2009 / 19:19

אדלר-חומסקי, היריב העיקרי, הגיע למקום השלישי. גיתם גרף שני פרסי גראנד קקטוס עבור הקמפיינים לניקול וקלינקס של חוגלה-קימברלי

משרד הפרסום מקאן אריקסון הוא הזוכה המרכזי של תחרות קקטוס הזהב ל-2009, תחרות הקריאייטיב בישראל. המשרד גרף 72 נקודות, לאחר שקיבל 9 מדליות זהב, 12 מדליות כסף ו-21 מדליות ארד. אם מצרפים למקאן את זכיות משרד הפרסום האינטראקטיווי שלו - מקאן דיגיטל - זוכה המשרד בניקוד כולל של 99 נקודות, לאחר שגם מקאן דיגיטל סיים את התחרות עם מספר רב של מדליות. הבולטת שבהן היא הגראנד קקטוס, עבור קמפיין לנסיעת מבחן של הונדה.

בכל שנה מזה כמעט עשור מתחרים ביניהם שני משרדים ראש בראש על התואר משרד הפרסום של השנה - מקאן אריקסון ושלמור-אבנון-עמיחי. השנה החליט האחרון שלא לקחת חלק בתחרות. הנימוק שסיפקו ראשי המשרד - רמי שלמור, שלומי אבנון וגדעון עמיחי - להחלטה שלא להתמודד השנה היה הרצון לחסוך בכסף בתקופה של מיתון. זאת, לאור מה שהם הגדירו העלויות הגבוהות הכרוכות בהשתתפות בתחרות, תוך העדפה להתמודד בפסטיבל קאן, הפסטיבל הבינלאומי לפרסום.

מנגד הציגו בכירי מקאן טענה אחרת שעיקרה שהמשרד חושש להפסיד - שוב - את תואר משרד השנה. כך או כך, הן שלמור-אבנון-עמיחי והן משרד האינטראקטיב שלו y&r אינטראקטיב אינם מיוצגים בתחרות. בשנת 2007 עת זכה שלמור-אבנון-עמיחי בתחרות, לאחר שמקאן אריקסון החליט שלא לקחת בה חלק, מנימוקים של מערך שיפוט לקוי, נטענו אותן טענות - של חשש מהפסד - כלפי מקאן.

שמעוני-פינקלשטיין בלטו לטובה

את המקום השלישי תופס משרד הפרסום אדלר-חומסקי עם 51 נקודות. אם מחברים למשרד את הנקודות בהן זכתה חברת הבת שלו, גריי אינטראקטיב, הוא קופץ למקום השני עם 57 נקודות. בנוסף על מדליית הגראנד קקטוס, זכה אדלר-חומסקי ב-6 מדליות זהב, 8 מדליות כסף ו-12 מדליות ארד. בין מקאן אריקסון ואדלר-חומסקי שוררת יריבות קשה, שבאה לידי ביטוי לאורך כל השנה במכרזים על תקציב פרסום שבהם לוקחים חלק שני המשרדים, ומגיעה לשיאה בשתי התחרויות השנתיות של ענף הפרסום: אם בתחרות האפי - תחרות השיווק והפרסום האפקטיווי - שתיערך בעוד כחודש, מאיים אדלר-חומסקי על הזכייה של מקאן והפך ליריב שווה משקל, אזי בתחרות הקקטוס הוא הגיע למקום השלישי בפער משמעותי.

משרד הפרסום גיתם הגיע למקום השני. המשרד סיים את התחרות עם 55 נקודות, לאחר שזכה ב-2 מדליות גראנד קקטוס עבור ניקול וקלינקס, שניהם מותגים של חוגלה קימברלי, ועוד 5 מדליות זהב, 8 מדליות כסף ו-14 מדליות ארד. גיתם הוא משרד הפרסום היחיד שקיבל השנה 2 מדליות גראנד קקטוס - הקמפיינים שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר - מתוך 4 שחולקו סך הכל. השתיים הנותרות הלכו לאדלר חומסקי.

משרד שבלט השנה לטובה הוא דווקא משרד פרסום קטן יחסית, שמעוני-פינקלשטיין. בדירוג גודלם של משרדי הפרסום הגיע המשרד ב-2008 למקום ה-17 הרחק אחרי משרדים גדולים ממנו בהרבה כמו באומן-בר-ריבנאי, ראובני-פרידן, גלר-נסיס ואחרים. בכל הקשור למדליות על יצירתיות הוא הצליח לגבור על כל אלו.

שמעוני פינקלשטיין הגיע למקום החמישי עם 23 נקודות, שזה יותר ממה שקיבלו ראובני-פרידן ויהושע, ופי 2.5 ממספר הנקודות של באומן-בר, גלר-נסיס וזרמון גולדמן.

באומן-בר-ריבנאי, שמזה שנים לא הגיע למקומות גבוהים בדירוג התחרות בכל הקשור למדליות ולפרסים בתחום הקריאייטיב לא הצליח גם בקקטוס הזהב 2009 להתברג למקום גבוה בדירוג. המשרד סיים את התחרות עם 9 נקודות בלבד.

לפני כחצי שנה הובא למשרד איש הקריאייטיב הבכיר יורם לוי, לאחר שנים ארוכות בהן היה חתום על מספר גדול של קמפיינים בשלמור-אבנון-עמיחי. האם הוא יצליח לפרוץ את חומת הבעיה הקריאייטיווית של באומן-בר? את זה נוכל לבדוק בתוצאות קקטוס הזהב 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully