וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש אותיות, אבן יקרה

ענת קם

27.5.2009 / 18:51

איך התייחסו כלי התקשורת לצו איסור הפירסום על חקירת תקיפת שירה מרגלית, בבואם להתמודד עם השמועות אודות מעורבותו של דודו טופז בפרשה

גל השמועות בדבר מעורבותו של דודו טופז בתקיפות בכירי התקשורת שאירעו בחצי השנה האחרונה התפוצץ אתמול (שלישי) בערב עם פרסום תגובות ראשונות של טופז באתרי האינטרנט וראיון שהעניק טופז לכתב חדשות 2 גיא פלג.

בחדשות ערוץ 2 מספרים כי לא היתה התלבטות אם לשדר את הראיון. גורם בחברת החדשות אמר לוואלה! ברנז'ה כי מאחר שצו איסור הפרסום חל רק על חקירת מקרה התקיפה של מרגלית, הקפידו בראיון לדבר רק על מקרי התקיפה של מנכ"ל קשת אבי ניר וסוכן השחקנים בועז בן ציון. לדבריו, "בן אדם מותקף בגל שמועות ומבקש להתראיין ולהזים את השמועות. מאחר שמדובר בדמות מוכרת, יש מן המקום לאפשר לו להתבטא. היועץ המשפטי שלנו לא היה בכלל בדילמה".

בחדשות 10, לעומת זאת, בחרו שלא להתייחס לנושא לאחר שהיועצים המשפטיים שלהם דווקא סברו כי מדובר בעברה על הצו. טלי בן עובדיה, עורכת המהדורה המרכזית של חדשות 10 וסמנכ"לית בחברת החדשות של הערוץ, סיפרה לוואלה! ברנז'ה: "עשינו התייעצות משפטית וגילינו שזה תחת צו איסור פרסום, בדקנו אם יש אפשרות חוקית לפרסם והגענו למסקנה שריאיון עם טופז מפר את הצו. היו לנו שיחות איתו במהלך היום, כולל שיחות מוקלטות שהחלטנו לא לשדר. הצו חל על חשודים וחשודים פוטנציאליים והוא צו גורף. לפרסם את דודו טופז אומר 'אני לא אחראי לתקיפות' עובר לדעתנו על הצו".

"לא שמענו מהמשטרה"

אלא שחדשות 10, שבחרו לא לפרסם את הנושא, לא קידמו את ההחלטה שלהם. בעיתון ישראל היום, לעומתם, בחרו לפרסם היום בעמוד הראשון הודעה בולטת, לפיה הם מכבדים את צו איסור הפרסום ולא יפרסמו ידיעה בנושא תקיפת הבכירים בתקשורת. בכיר בתקשורת תקף את ההודעה של העיתון וכינה אותה "צדקנית, מתחסדת וחסרת אחיזה במציאות". גורם בישראל היום אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי ההחלטה על פרסום ההודעה התקבלה אצל העורך הראשי עמוס רגב בשיתוף היועצים המשפטיים של העיתון. רגב אמר היום: "במציאות התקשורתית שבה אנחנו חיים, אנחנו בחרנו לכבד את החוק".

שלושת העיתונים האחרים סיקרו את הידיעה בצורה שונה. בהארץ לא מוזכר כלל שמה של מרגלית והידיעה בנושא מתייחסת באופן מפורש רק לתקיפת ניר ובן ציון. גורם בעיתון הסביר: "לא הייתה עבירה על הצו, הקפדנו לא להזכיר את שירה מרגלית".

מעריב ריכזו את עיקר הסיקור במוסף היומי "המגזין" והסתפקו בידיעה קצרה בעמוד לפני האחרון בעיתון, ללא הפניה בשער. גורם במעריב הסביר כי במקרים כאלה נוהגים רבים מהכתבים לפנות לגורם שבמרכז השמועות, לראיינו ובמידה שמופיעים בדבריו משפטים הראויים לציטוט ניתן לפרסמם ללא התייחסות מפורשת לפרשה עליה הוטל צו איסור הפרסום. לדבריו, "מרגע שהכתב ערן סויסה קיבל את הציטוטים אפשר היה להעלות את הידיעה. האינטרנט פרץ הכל".

בידיעות אחרונות הופיע הסיקור הגדול והבולט ביותר, שכלל כותרת גדולה בעמוד הראשי ואת רוב הכפולה האמצעית של עמודי החדשות. בעיתון החליטו לנצל את המידע הבלעדי שהשיגו כתבי העיתון, לפיו גורמים בשוק הטלוויזיה טוענים שטופז שלח הודעות טקסט לא נעימות לחלק מהמותקפים, ולבנות סביבו סיקור נרחב. בידיעות, בניגוד להארץ וחדשות 2, הופיעו שמה ותמונתה של שירה מרגלית, על אף צו איסור הפרסום בעניינה.

גורם בכיר בתקשורת אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "כשיש הפרה של צו איסור פרסום המשטרה מעדכנת בנושא הזה ומדגישה בפני שאר כלי התקשורת שהייתה הפרה ושהצו עדיין בתוקף. אתמול ב-18:30 nrg העלו ידיעה וציינו גם את השם של שירה מרגלית והמשטרה לא הודיעה למערכות כלום עד עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully