וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי דו"צ

ענת קם

31.5.2009 / 15:32

בדובר צה"ל זועמים על כתב מעריב רועי שרון על שפרסם עדויות מח"ט כפיר ומג"ד שמשון ללא תגובה, במעריב דוחים את הטענות

מערכת היחסים העכורה בין דובר צה"ל וכתב המתנחלים של מעריב רועי שרון הגיעה לאחרונה לשיא חדש. ראש ענף תקשורת בדובר צה"ל סא"ל עדי בן-ש"ך פנה לסגן עורך מוסף השבת של מעריב ברוך שי, בעקבות כתבה של שרון בה פורסמו עדויות של מח"ט כפיר אל"מ איתי וירוב ומג"ד שמשון לשעבר סא"ל שמעון הרוש מבית הדין הצבאי. השניים העידו במסגרת דיון בכתב האישום שהוגש נגד סגן מפקד פלוגה בגדוד באשמת תקיפת פלסטיני בנסיבות מחמירות. בן ש"ך קבל על כך ששרון לא פנה לדובר צה"ל לקבלת תגובה על העדויות.

התקרית הראשונה בין הצדדים התרחשה ב-4 באפריל, אז פרסם שרון כתבה על מפקד אוגדת יהודה ושומרון תא"ל נעם תיבון. בכתבה נטען כי מערכת היחסים בין תיבון למתנחלי יהודה ושומרון היא הגרועה שהייתה בין מפקד אוגדה לתושבים מזה שנים רבות. גורמים במעריב טוענים כי מאז פרסום הכתבה הוחרם שרון על ידי נציגות דובר צה"ל בפיקוד המרכז.

מכתבו של בן-ש"ך נשלח ב-18 במאי ושם נכתב כי הוא הופתע לקרוא את הכתבה עם עדויותיהם של וירוב והרוש שפרסם שרון ב-15 בחודש, מאחר ששרון או גורם אחר במעריב לא פנה לקבלת תגובה. בן ש"ך כותב שכשנציגי דובר צה"ל פנו לשרון לשאול מדוע לא פנה לתגובה, הוא ענה: "ראש נציגות דובר צה"ל בפיקוד מרכז לא מעדכן אותי באירועים שונים, דוברת אוגדת יהודה ושומרון אינה זמינה עבורי, לא מתואמות לי שיחות רקע עם מח"טים". בן ש"ך טען כי שרון "מעניש" את דובר צה"ל וביקש משי לבדוק את נסיבות העניין.

בתגובתו לבן ש"ך גיבה שי את צעדיו של שרון וציין כי העיתון לא פנה לקבלת תגובה מאחר שמדובר בעדויות שנמסרו בשבועה בבית דין צבאי, פרסום המותר על פי חוק איסור לשון הרע. שי סיכם את מכתבו בדברים: "...אני דוחה על הסף את הטענה כאילו מדובר במעשה 'ענישה' של הכתב. רועי שרון הוא עיתונאי הגון, חרוץ, מבין היטב את תחומו ואת תפקידו... מערכת יחסיו עם דו"צ אכן ראויה לבדיקה, אך אין קשר בין הדברים לבין הכתבה... יש לי יסוד סביר להניח שאנחנו לא בצד המפלה, למרות שאיננו גורם הממומן מכספי ציבור".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "דובר צה"ל הינו גוף דוברות מקצועי המנהל את ענייניו מול כלי התקשורת ומול העיתונאים והעורכים ישירות ללא תיווך של מדורי רכילות וברנז'ה. אין כל התנכלות של דובר צה"ל לרועי שרון או לכל כתב אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully