וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: מנהלים לקול ישראל ולטלוויזיה בערבית בתוך כשבועיים

ענת קם

2.6.2009 / 0:01

בישיבת הועד המנהל הוחלט על מינוי עדה פנימית שתבחן את עלות השימוש בחומרים הנמצאים בארכיון של רשות השידור

הועד המנהל של רשות השידור החליט אתמול (שני) להמשיך בהליכי המכרזים לקראת מינוי מנהל לקול ישראל ולטלוויזיה בערבית. יושב ראש הרשות, משה גביש, הודיע כי בכוונתו לסיים את המכרזים בשבועות הקרובים, בניסיון לסיימם תוך שבועיים. לפני כחודש חודש המכרז למנהל הטלוויזיה בערבית והוחלט לפרסם פעם נוספת קריאה להגשת מועמדות לתפקיד, לאור הזמן הרב שחלף מאז הופסק המכרז.

גורמים ברשות ומחוצה לה טענו לאחרונה כי לוועד המנהל הנוכחי אין סמכות להכריע במכרזים חשובים כל כך, מאחר שתקופת כהונתו תמה כבר לפני מספר חודשים. עם זאת, בפגישה שהתקיימה היום בין בכירי הרשות והשר הממונה על יישום חוק רשות השידור, הוחלט כי הנזק שייגרם אם המכרזים יידחו עד למינוי מליאה וועד מנהל חדשים, גדול יותר מאשר מינוי הבכירים על ידי הועד המנהל הקיים. מקורב לשר אדלשטיין אמר אמש לוואלה! ברנז'ה: "זה נכון שעמדת השר היא שיש פגם בקיום מכרזים בתקופת מעבר, אבל לכל כלל יש יוצא מהכלל ולהקפיא את המכרזים יגרום אי ודאות חמורה יותר".

עוד הוחלט בפגישה בין הצדדים, כי בקרוב ייפגש אדלשטיין עם שר האוצר יובל שטייניץ לטובת קידום נושאים שונים הקשורים ברפורמה ברשות השידור. כמו כן סוכם כי השר אדלשטיין יפעל לקידום סעיפים שונים מהצעת חוק רשות השידור החדש, שנוסחה על ידי השר הממונה לשעבר יצחק הרצוג לפני למעלה משנה וחצי. בין היתר, עתיד אדלשטיין לקדם תיקונים הנוגעים למערך גביית האגרה לאור השינויים הטכנולוגיים שמאפשרים כיום צפייה בתכנים טלוויזיוניים ללא טלוויזיה.

נושא נוסף שנידון בישיבת הועד המנהל שהתקיימה אתמול הוא עלות השימוש בחומרים המאוחסנים בארכיון הרשות. דורון צברי, במאי וחבר הועד המנהל, העלה בפני הנוכחים את הטענה שמעלים יוצרים רבים, לפיה עלות השימוש בתכני הארכיון גבוהה וקשה לעמוד בה. הוועד המנהל החליט על מינוי ועדה פנימית ברשות השידור לבדיקת הנושא, תוך השוואה לארכיונים דומים.

בישיבה ציין גביש את העובדה הטובה שנעשתה במהלך ביקור האפיפיור בישראל וחלק שבחים לעובדים המעורבים, בראשם אבי כהן שהיה המפיק הראשי של סיקור הביקור. מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות, אמר כי "תמיד אומרים על הטכנאים ברשות שהם מפונקים אבל הם אלה שעבדו פה מסביב לשעון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully