וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלמים ובוכים

ענת קם

2.6.2009 / 11:53

סקר של מועצת הכבלים והלווין צופה נטישה של 8% מלקוחות HOT ו-yes לטובת החבילה הצרה. בינתיים כ-90% ממשיכים לשקר שהם רואים ערוץ 8 ו-yes דוקו

רוב צרכני הטלויזיה הרב ערוצית צופים בפועל בכעשרה ערוצים בלבד ורובם המכריע היה מעוניין שלא לשלם על ערוצים שאינו צופה בהם. כך עולה מסקר שערך עבור המועצה לשידורי כבלים ולווין מכון המחקר "כלים שלובים" בהנהלת ד"ר דורון בן שאול. המועצה הזמינה את הסקר לקראת אישור הרפורמה בשוק השידורים והשתתפו בו 1,294 נשאלים, 60% מתוכם לקוחות HOT ו-40% לקוחות yes.

ממצאי הסקר עולה כי כ-80% מלקוחות HOT ו-yes סבורים שהמחיר שהם משלמים אינו הוגן. סקר צופה נטישה של כ-8% מלקוחות הכבלים והלווין לטובת השידור הדיגיטלי (DTT) שיאפשר צפיה בחמישה ערוצים בתשלום חד פעמי החל מחודש אוגוסט הקרוב, אך רוב צרכני הטלויזיה הרב ערוצית לא ייוותרו על צפייה בערוצי הסרטים, ערוצי הילדים וערוצי הספורט שלא ייכללו בחבילה.

69% מהמשיבים מעדיפים רפורמה שתאפשר שידור פרסומות בכבלים ובלווין על פני המצב הקיים. רק 16.3% מעדיפים את המצב הקיים של חבילת ערוצים כוללת. כ-70% מן המשיבים מסכימים להכללת פרסומות באופן חלקי תמורת הוזלת דמי המנוי. כ-40% מוכנים לפרסומות באופן מלא תמורת הנחה גדולה יותר. לאחוז ההנחה הייתה השפעה קטנה על שיעור ההסכמה להכללת פרסומות.

יושב ראש המועצה ניצן חן: "ממצאי הסקר מראים כי רוב צופי הטלוויזיה הרב ערוצית צופים בלא יותר מעשרה ערוצים והיו רוצים לשלם רק עבור הערוצים שבהם הם צופים. מועצת הכבלים והלווין תערוך בדיקה כלכלית עצמאית כדי לתמחר את הערוצים ולוודא שהצופה באמת ובתמים ישלם פחות כתוצאה מן הרפורמה".

בחברות הכבלים והלווין תוקפים את ממצאי הסקר: מ-yes נמסר: "זוהי הצגה פופוליסטית של הדברים שהרי באם ידרשו הלקוחות לשלם בעד כל ערוץ בנפרד הרי שמחירי הערוצים יזנקו אחרת הפלטפורמות יקרסו". מ-HOT נמסר: "מדובר במחקר מוזמן עם מתודולוגיה בעייתית ושאלות שהתשובה עליהן ידועה מראש. ובכל זאת גם מסקר מגמתי זה עולה כי למעלה מ-90% מלקוחותינו ימשיכו גם בעתיד לבחור בהיצע העשיר של שירותינו".






חיים בסרט: איזה ערוצים אתם אוהבים?

הסקר בדק גם את מידת הפופולריות של הערוצים. על פי הממצאים ערוצי הסרטים נצפים על ידי 93% מלקוחות HOT ו-94% מלקוחות yes. ערוצי הסדרות נצפים על ידי 87% מלקוחות HOT, ו-88% מלקוחות yes. הערוצים הנצפים ביותר על ידי לקוחות HOT הם HOT3 החדש, HOT Family וביפ ובקרב לקוחות yes הם Comedy, Drama ו-AXN.

ערוצי הילדים נצפים על ידי 66% מלקוחות HOT ו-67% מלקוחות yes והערוצים הנצפים ביותר בקטגוריה זו הם ערוץ הילדים וערוץ הופ. ערוצי הספורט נצפים על ידי 62% מלקוחות HOT ו-64% מלקוחות yes והערוצים הנצפים ביותר הם ספורט 5, 5+ ו-5+LIVE. ערוצי המוזיקה והפנאי נצפים על ידי 91% מלקוחות HOT ו-90% מלקוחות yes. בקרב לקוחות HOT הערוצים הפופולאריים הם MTV, ערוץ 24 ו-HOT בידור ישראלי ובקרב לקוחות yes הערוצים הנצפים ביותר הם MTV, ערוץ 24 וערוץ החיים הטובים.

ערוצי העשרה נצפים על ידי 90% מלקוחות HOT ו-89% מלקוחות yes. בקרב לקוחות HOT הערוצים הנצפים ביותר הם ערוץ 8 וערוץ National Geographic ובקרב לקוחות yes ערוץ Discovery ו-yes דוקו. ערוצי חדשות ושפות זרות נצפים על ידי 62% מלקוחות HOT ו-68% מלקוחות yes. הערוצים הנצפים ביותר בקטגוריה זו בקרב לקוחות HOT הם BBC ו-Sky. בקרב לקוחות yes הערוצים הפופולאריים הם CNN ו-BBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully