וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות המביימת

ענת קם

7.6.2009 / 1:49

בימאים של סרטי תעודה מעוניינים להקים בית דין פנימי של פדרציית איגודי היוצרים לפתרון מאבקים בינם לבין המפיקים

קבוצת הבמאים הדוקומנטריים נפגשה ביום שישי האחרון בסינמטק תל אביב והחליטה לדון בימים הקרובים בהקמת בית דין פנימי של פדרציית איגודי היוצרים לפתרון מאבקים בין במאים ומפיקים. הכינוס התקיים בעקבות הצטברות תלונות של במאי סרטי תעודה על מפיקים שנישלו אותם מזכויות היוצרים שלהם, גזלו את כספם והקשו עליהם את תהליך הבימוי. בכינוס נכחו עשרות אנשים, בהם יושבי ראש איגודי היוצרים ומנהלי הקרנות.

את הדיון פתח חתן פרס ישראל הבמאי רם לוי, שסיפר על תקופת עבודתו ברשות השידור והמליץ על הקמת ועדת הבוררות בין במאים ומפיקים. רונן עמר, במאי הסרט "פיצה משפחתית" קרא למנהלי הקרנות והערוצים: "תנו לנו לחתום מולכם על חוזה. אני לא צריך מפיק". שי כרמלי פולק, במאי הסרט "בילעין חביבתי" וסרט נוסף על פליטי דארפור סיפר כי פנה לאחרונה לערוץ 2 בבקשה שלא לשדר את סרטו על הפליטים עד להסדרת נושא הזכויות עם מפיק סרטו. כרמלי פולק ציין כי הוא מאוים כעת בתביעות ונמצא במצב כלכלי לא טוב בגלל המאבק.

חיים שריר, יושב ראש איגוד המפיקים, אמר בדיון: "אם המפיק הגון הבמאי יקבל את מלוא שכרו, המפיק בדרך כלל לא. התחום לא מכניס מספיק כסף בשביל לפרנס כל כך הרבה אנשים. במאי שיכול גם להפיק שיפיק ומפיק שיכול גם לביים שיביים. ללכת עם מפיק זה כמו זוגיות עם הסכם ממון. אני לא מעוניין בבמאי שיבוא אליי ויגיד 'זה הסרט שלי ואתה רק מסגרת ארגונית'. גם המפיק נכנס לפרוייקט עם הנשמה שלו. מפיק לא אמור להביא כסף מהבית". שריר הוסיף כי כל גופי השידור דורשים לראות חוזי עבודה בין מפיק ובמאי ואם אינם עושים זאת הם מועלים בתפקידם. בנוסף אמר שריר כי חייב להיות בהסכם כזה סעיף על העברת הזכויות למפיק משום שזה סעיף טכני בלבד המאפשר לאחר מכן את הפצת הסרט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully