וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהדורות המקומיות ידונו בממשלה ביום א'

ענת קם

11.6.2009 / 14:03

עובדי המהדורות כתבו לחברי ועדת השרים לענייני חקיקה: "בתקופה שהמדינה מוצאת לנכון לסייע לבעלי ממון שמפעילים ערוצים פרטיים, ראוי לשמור גם על השידור הציבורי"

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בתזכיר החקיקה שניסח שר התקשורת בנושא המשך שידור החדשות המקומיות ב-HOT. לקראת הדיון על הצעת השר להאריך בשנה את תוקף הוראת השעה המאפשרת את שידור החדשות, פנו עובדי החדשות המקומיות ברשות השידור, המפיקה את המהדורות עבור HOT לחברי ועדת השרים בקריאה לאישור ההצעה. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, עשרות עובדי חטיבת החדשות המקומיות ברשות השידור קיבלו לאחרונה הודעה כי במידה שלא תוארך הוראת השעה הם יפוטרו בסוף החודש.

במכתב ששלחו העובדים לחברי ועדת השרים נכתב: "בעיתוי הזה, חשוב לנו להבהיר לך שלא מדובר רק במקום עבודה שמפרנס את 150 משפחות עובדי המהדורות המקומיות מקריית שמונה ועד באר שבע, ועוד עשרות עובדים במעגל הרחב יותר ברשות השידור. אנחנו עובדי המהדורות המקומיות, מאמינים שבתקופה שהמדינה מוצאת לנכון לסייע לבעלי ממון שמפעילים ערוצים פרטיים בהקלות שיש להן משמעויות תקציביות נרחבות, ראוי לשמור גם על השידור הציבורי".

על פי תזכיר החקיקה שאישר זר התקשורת משה כחלון, תוארך הוראת השעה המאפשרת את שידור החדשות המקומיות בשנה. בחוות הדעת של עורכת הדין נגה רובינשטיין, היועצת המשפטית של משרד התקשורת, נכתב כי לחוק המוצע אין השפעה ישירה על תקציב המדינה אולם הוא צפוי להפחית את הכנסות המדינה מהתמלוגים המשולמים על ידי HOT - 25 מיליון שקלים ש-HOT אמורה לשלם מדי שנה מועברים ישירות לרשות השידור לטובת הפקת החדשות המקומיות. אם תאשר ועדת השרים את הצעת החוק היא תועבר לאישור הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully