וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק טיימס מוכרת את הבוסטון גלוב

13.6.2009 / 20:37

החברה לא הצליחה להגיע להסכם עם איגוד העובדים הגדול ביותר בגלוב. בין הרוכשים הפוטנציאלים, בן למשפחה שמכרה בעבר את העיתון לניו יורק טיימס

שלושה אנשי עסקים, בינהם בן למשפחה אשר הבוסטון גלוב היה בעבר בבעלותה הם המועמדים המובילים לרכוש את העיתון בוסטון גלוב מהמו"לית ניו יורק טיימס. זאת, לאחר שזו לא הצליחה להגיע להסכמה עם איגודי העובדים של העיתון בנוגע לקיצוצי שכר, כך דיווח ה"גלוב" ביום שישי.

השלושה הם סטפן פוגליוקה, אחד מבעלי קבוצת הכדורסל בוסטון סלטיקס, ג'ק קונורס, בכיר לשעבר בעולם הפרסום, וסטיבן טיילור, בן למשפחה אשר מכרה את העיתון לניו יורק טיימס ב-1993 תמורת 1.1 מיליארד דולר - הסכום הגדול ביותר ששולם אי פעם עבור עיתון אמריקאי.

קבוצת ניו יורק טיימס מעוניינת למכור גם את הנתח שלה בחברת ניו אנגלנד ספורטס ונצ'רס, הבעלים של קבוצת הבייסבול רד סוקס, כמו גם את כל נכסיה במדינת מסצ'וסטס.

ניו יורק טיימס איימה בחודש שעבר לסגור את הבוסטון גלוב שנוסד לפני 137 שנים, בעקבות הפסדיו של העיתון ולאחר שאיגודי העובדים סירבו לדרישות החברה לקיצוץ עלויות בשווי 20 מיליון דולר. לטענת ניו יורק טיימס, מפסיד ה"בוסטון גלוב" 85 מיליון דולר מדי שנה בעקבות ההידרדרות המתמשכת בענף העיתונות בארצות הבאית והמשבר הכלכלי המחריף, שהוביל לירידה חדה בהכנסות מפרסום.

החברה דרשה מהאיגודים קיצוצי שכר נרחבים, כמו גם את ביטולה של העסקתם המובטחת לכל החיים של כ-190 עובדים בעלי ותק ממוצע של יותר מ-17 שנה. האיגוד, בתגובה, הסכים לקיצוצי שכר של 3.5%, הפחתת ההטבות לעובדים, קיצוץ מענקי פרישה, חופשות ללא תשלום וכן לשבוע עבודה ארוך.

לאחר מו"מ עם איגודי העובדים של העיתון, הצליחה החברה להגיע להסכמה עם שישה מהם בנוגע לקיצוצים הנדרשים. ואולם איגוד העובדים הגדול ביותר ב"בוסטון גלוב", המייצג יותר מ-600 עיתונאים, עובדי דסק, עובדי מחלקת הפרסום ועובדי מנהלה, היה היחיד אשר לא הצליח להגיע להסכמה עם הנהלת העיתון. בתגובה קיצץ הטיימס 23% ממשכורותיהם של חברי האיגוד. האיגוד עירער על ההחלטה למועצה הלאומית ליחסי עבודה, גוף של הממשל הפדרלי, ובשבוע הבא ייערך שימוע בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully