וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמך צברי 2.0

ענת קם

15.6.2009 / 11:07

הבמאי דורון צברי התפטר מתפקידו כחבר בועד המנהל של רשות השידור במחאה על התפטרותו של יושב ראש הרשות משה גביש: "בפעם הראשונה עמד בראש הספינה הזו קברניט ראוי"

חבר מליאת רשות השידור, הבמאי דורון צברי הודיע הבוקר לשר הממונה על רשות השידור יולי אדלשטיין על התפטרותו מהמליאה ומהוועד המנהל של הרשות. במכתב חריף ששלח הבוקר לשר אדלשטיין כותב צברי כי הוא מאוכזב מהשר ומהחלטתו להפנות כתף קרה ליושב ראש הרשות לשעבר משה גביש ו-"להראות לו את הדרך החוצה". צברי כותב כי בכך חרץ את כהונתו כשר הממונה ככהונה כושלת.

במכתבו מפרט צברי את היסטוריית המאבק למען הרפורמה ברשות שהחל בשנת 1999. בעשר השנים שעברו כיהנו ארבעה מנכ"לים, חמישה יושבי ראש וששה שרים ממונים. לדבריו, "כולם, כולל כולם, הבטיחו רפורמה. אתה השר השביעי שממונה לתפקיד בעשור האחרון. כשאתה מבטיח רפורמה, כמו כל קודמך, אני מתקשה להאמין לך".

נימוקו העיקרי של צברי לחוסר האמון הוא הדרך בה גרם אדלשטיין להתפטרותו של גביש, שהיה לדבריו האדם הראוי ביותר ליישום הרפורמה ברשות: "אין לי מילים בכדי להביע את התפעלותי מהאופן שבו מילא גביש את תפקידו. שליח ציבור במובן הכי אמיתי ועמוק של המילה: חכם, יסודי, ישר, חרוץ, הגון, בקיא, מסור ונדיב. אין אנשים כאלו, מר אדלשטיין. האמן לי. למעשה, אם להיות כן איתך, כהונתו של גביש הייתה הפעם היחידה בה האמנתי שיש תקווה לרשות השידור. בפעם הראשונה עמד בראש הספינה הזו קברניט ראוי".

טרם התקבלה תגובת השר אדלשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully