וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני סיקורים לשני מנהיגים

ענת קם

16.6.2009 / 17:28

נאום בר אילן של בנימין נתניהו זוכה לחשיפה גדולה יותר מנאום קהיר של ברק אובמה, עם שווי הגבוה בכמיליון שקלים. הארץ מוביל בסיקור שני הנאומים

נאום התגובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום ראשון האחרון זכה לחשיפה גבוהה יותר בעיתונות היומית מהנאומו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה שנישא בקהיר ב-4 ביוני, כך עולה מנתוני יפעת מחקרי מדיה. על פי הנתונים, נאום נתניהו זכה לסיקור בהיקף 4603 אינטשים, חשיפה בשווי ארבעה מיליון שקל, לעומת הנאום של אובמה שסוקר בהיקף 3495 אינטשים, חשיפה בשווי כ-3.1 מיליון שקל.

ביפעת מציינים שהנאום של נתניהו זכה לסיקור מעורב יותר. כ-67% מהחשיפה התקשורתית של הנאום היו ניטראליים, 16% היו חיובים במובהק ו-17% שליליים במובהק. לעומת זאת, כ-58% מהסיקור התקשורתי של נאום אובמה היו ניטראליים, 18% חיוביים במובהק ו-24% שליליים במובהק.

בין הדוגמאות שהוצגו לסיקור החיובי של נאום אובמה ישנן "עידן חדש ביחסי ארה"ב והעולם הערבי-מוסלמי" ו-"נאום הפיוס - חלומו של המתווך". דוגמאות לסיקור השלילי של הנאום הן "אובמה מתרפס בפני האסלאם" ו-"אובמה נאיבי". בין הדוגמאות שהוצגו לסיקור החיובי של נאום נתניהו ישנן "ארה"ב: הנאום הוא צעד חשוב" ו "אובמה: מברך על הצעד החשוב". דוגמאות לסיקור השלילי של נאום נתניהו הן ''נאום נתניהו - 40 שנה מאוחר מדי" ו-"עריקאת: נתניהו יחכה אלף שנים''.

עוד עולה מהמחקר שעיתון הארץ הוביל במספר הכתבות שסיקרו את שני הנאומים. כ-20% מהחשיפה התקשורתית שקיבלו שני הנאומים הכילו את הטקסט המלא או חלק ממנו וממניין מספר התמונות עולה, כי נתניהו הופיע ב-31 תמונות בכתבות שסיקרו את נאומו לעומת 17 תמונות של אובמה.

נתי יעקבי מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מוסיף: "נאום קהיר ובר אילן עסקו בנושאים מורכבים ולכן רוב הסיקור של הנאומים היה מעורב עם הבלטה של הבעד והנגד, ולא היה חיובי או שלילי מובהק. הדבר עליו אין עוררין הוא החשיפה המרובה שקיבלו שני הנאומים בעיתונות ביום שלמחרת, כשמונת אלפים אינטשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully