וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החדשות המקומיות – כלי תרבותי חברתי

משה כחלון

17.6.2009 / 18:03

שר התקשורת משה כחלון סבור כי זהו בדיוק הזמן שעל המדינה לפעול וההשקעה שלה במהדורות החדשות המקומיות היא הכרחית

צימצום המרחק הגיאוגרפי והתרבותי בין הפריפריה למרכז איננו סיסמה בלבד עבורי, אלא דרך פעולה והטלויזיה בישראל היא כלי לצימצום פער זה. ישראל היתה בעבר מעצמת מקומונים. לכל עיר, מושב וקיבוץ היה את המקומון שעסק אך ורק בסוגיות המקומיות. עם התחזקות הטלוויזיה המסחרית והרב ערוצית הצטמצם מספר המקומונים במדינה, אך ב-15 השנים האחרונות נכנס שחקן חדש לזירה, שמעניק במה מקומיות ואזורית – החדשות המקומיות.

לפני שאדון בחשיבות התרבותית של החדשות המקומיות אני רוצה לנצל את הבמה ולהזכיר שבתקופה של משבר כלכלי על הממשלה לפעול ככל שידרש כדי להילחם באבטלה. סגירתם והחשכתם של החדשות המקומיות תגרום לפיטורים ותגדיל את התורים בלשכת העבודה. כשר התקשורת אני רוצה שמספר העובדים בתעשיה רק יגדל ולא להיפך, אני רוצה לראות צלמים , מקליטים ומפיקים לא רק בתל אביב ובירושלים אלא גם בקרית שמונה או בבאר שבע.

ענף השידורים בישראל נמצא במשבר כלכלי לא פשוט ולאור החשיבות התרבותית והחברתית של השידורים זהו בדיוק הזמן שעל המדינה לפעול. החברה הישראלית בנויה מרבדים שונים ומגוונים והטלויזיה כיום היא הבמה התרבותית המובילה. השידורים המקומיים הם הבמה לתרבות וערכים ישראליים שלא תמיד זוכים לשעות מסך בערוצים המסחריים. כתבות על הצגה במתנ"ס ועל פעילות מקומית זו או אחרת באחת הערים בפריפריה הן חיוניות לחברה הישראלית בדיוק כמו תוכניות אחרות בפריים טיים.

השקעה של המדינה היא הכרחית במקרה זה משום שאסור לנו להסתכל רק בעיניים כלכליות, אלא לבחון את המשבר בחדשות המקומיות בעיניים תרבותיות חברתיות. השאלה שצריכה להישאל היא איזה מוסר ונורמות אנו רוצים על המסך שלנו ולא כמה זה עולה לנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully