וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת דורנר לכהונה שנייה במועצת העיתונות

ענת קם

18.6.2009 / 12:27

מליאת מועצת העיתונות בחרה אתמול פה אחד את השופטת בדימוס דליה דורנר לכהונה שנייה כנשיאה

נשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר נבחרה אתמול (רביעי) פה אחד לכהונה שנייה בתפקיד. המליאה המורכבת מנציגי ציבור, נציגי המו"לים והעורכים של העיתונים היומיים ונבחרי אגודות העיתונאים בתל אביב ובירושלים, בחרה בשופטת דורנר כנשיאה לקדנציה שנייה בת שלוש שנים. ממלאת מקום הנשיאה, עורכת הדין ארנה לין, נבחרה גם היא פה אחד לכהונה שנייה.

חברי המליאה שיבחו את השופטת דורנר על פעילותה למען עיתונות חופשית וכנגד חקיקה להגבלתה. בין היתר, פעלה המועצה בראשות השופטת דורנר למניעת אישור התיקון לחוק איסור פרסום שמות חשודים שיזמו חבר הכנסת רוברט אילטוב וחבר הכנסת לשעבר יוסף שגאל. בין היתר, קבעה השופטת דורנר כי "החוק הזה יגן אך ורק על אנשים שאנחנו לא רוצים להגן עליהם. אם חלילה יתקבל החוק, לא יידע העם בישראל על חקירות המתנהלות נגד ראשי ממשלה, שרים וחברי כנסת".

בנוסף, הובילה השופטת דורנר התנגדות להצעת חוק העיתונות החדשה שהגיש חבר הכנסת מאיר שטרית לפני כשנה וחצי. אחד הסעיפים בחוק שעורר את עיקר ההתנגדות מתיר לבית משפט מחוזי לסגור עיתון על סמך מידע על פרסום עתידי אשר עלול לפגוע בביטחון המדינה ובשלום הציבור, ללא פירוט אילו פרסומים נכנסים תחת הגדרה זו. לדברי השופטת דורנר, "סמכות זו אינה חוקתית ויש למחוק אותה מהצעת החוק".

מועצת העיתונות בישראל, בה חברים גם רשות השידור, גלי צה"ל, אמצעי תקשורת אלקטרוניים נוספים ואיגוד האינטרנט הישראלי, נוסדה ב-1963 כדי להגן על חופש העיתונות בישראל ולהטמיע תקנון אתיקה בעבודת העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully