וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגולציה אשמה בכל

ענת קם

19.6.2009 / 13:30

בפאנל חירום שנערך בעניין עתידו של ערוץ 10 קבעו הנוכחים כי יש לעבור לרישיונות ולאפשר לערוץ להמשיך לפעול

"לגופים הממשלתיים יש ערוץ משלהם שמתמוטט ולא עומד ביעדיו. הוא ממומן מכספי ציבור, לא עושה מאומה למען הציבור ואתם מציקים לערוצים המסחריים עם הדברים שהוא צריך לעשות", כך אמר הבוקר (שישי) מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי בפאנל חירום בעניין עתיד ערוץ 10. את הפאנל ערכה תיא תקשורת, מארגנת כנס ראש פינה, באולפני הרצליה.

באירוע שהנחה סגן מו"ל הארץ גיא רולניק, השתתפו מלבד ורשבסקי, גם מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה, מנכ"ל משרד התקשורת בפועל חיים גירון, מנכ"ל פלאפון גיל שרון, יושב ראש איגוד חברות הפרסום מודי כידון, היועצת המשפטית של משרד התקשורת עו"ד נגה רובינשטיין ונציגת משרד המשפטים עו"ד דנה נויפלד.

בדיון אמר סמירה כי אם לא יקרה משהו דרמטי בשבועיים הקרובים החוק קובע שיש ללכת למכרז, אולם לדבריו "כולנו מרגישים שצריך לתת להם להמשיך לשדר בגלל הסיכון שלא יהיה מישהו אחר במקומם". עו"ד רובינשטיין אמרה כי יש היום נכונות אצל הרגולטור לבחון את הסיטואציה, אולם "אי אפשר לזרוק את כל החקיקה שקיימת כיום". בתגובה האשים שרון את הרגולציה באחריות למשברים שעברו על כל שוק התקשורת, כולל חברות הכבלים והלווין ושוק השיחות הבין-לאומיות. לדבריו, "הרגולטור לא יכול לצפות ביקושים וטרנדים והבעיה היא שאחרי שהוא קבע כללים הוא צריך להיאחז בהם שנים. אין תכנית כלכלית מאחורי זה".

חיים גירון, ממשרד התקשורת, הודיע כי מעבר לשיטת רישיונות עדיפה על שיטת הזיכיונות מאחר השרישיונות הם דינמיים יותר וקל לשנותם בהתאם למצב. עו"ד נויפלד, חברת ועדת מרדכי שהמליצה בדעת מיעוט שלא לעבור לשיטת רישיונות, אמרה כי "עדיין לא הבנתי למה אם נחליף את השם זיכיון בשם רישיון זה יפתור את המשבר בשידורים. השאלה היא אם אנחנו רוצים מצב שבו אנחנו נותנים לקבוצה אחת רישיון לנצח נצחים כי לא נוכל להחליף את מי שמפר ויוצא מזה שמי שמפר יוצא נשכר".

מודי כידון התייחס לצפי בעניין שוק הפרסום שלא התגשם: "אלכס גלעדי אמר ב-1994 ששוק הפרסום הוא מיליארד דולר ועד היום לא הגענו לשם. הסיטואציה היום קשה. איך יוסי ורשבסקי ייצר רייטינג כל עוד הוא רץ בין רגולטורים? תנו לו שנה שנתיים להרים את הראש כי אם הוא לא יהיה אף אחד לא יהיה. אם יהיה מכרז לא יהיה אחד שישלם את האלף שקל של מעטפת המכרז". בהמשך אמר ורשבסקי כי "השותפים של יוסי מימן ברחו כמו עכברים. לערוץ אין כיום אשראי בבנק ובעלי המניות מזרימים פחות כסף מבעבר. כידון הוסיף שערוץ 10 מתקיים כיום רק מהמקדמות שמעבירים המפרסמים לערוץ וכי העמלות שנגבות ממנו נמוכות יותר מהעמלות שנגבות מזכייניות ערוץ 2. עם זאת, כידון האשים את ורשבסקי וערוץ 10 שתכניות הריאליטי שהם יצרו גררו את השוק לסחרור הוצאות שגורם להפסדים.

המכרז: חדשות, 50 מיליון לסוגה עלית ותמהיל שידורים

מנחה הפאנל גיא רולניק אמר שיושב ראש הכנסת ושר התקשורת לשעבר רובי ריבלין אמר לו שהוא אינו יכול להתבטא כשר תקשורת בפאנלים מהסוג שהתקיים היום משום שהלחצים על פוליטקאים מגורמים שונים מאוד גדולים. גירון אמר בתגובה, כי הרגולטורים דנים בערוץ 10 לא מתוך דאגה לאילי הון אלא מרצון לריבוי במות ודאגה לעובדים.

סמירה הוסיף כי המכרז על ערוץ 10, אם אכן יוחלט לפרסמו, יחייב ייצור חדשות, הוצאת מינמום של 50 מיליון שקלים לסוגה עלית והוצאה על תמהיל שידורים. בעוד כעשרה ימים צפויה הרשות לקבל החלטה סופית בעניין. ורשבסקי אמר, כי "כולם אומרים כל הזמן שישראל 10 לא יהיה אבל ערוץ 10 כן. אם מישהו היה רוצה להפעיל את ערוץ 10 הוא היה בא ומבקש את המניות של רון לאודר וארנון מילצ'ן. הם היו נותנים בחינם. אם לא יימצא פתרון בשבוע הקרוב לא יהיה ערוץ 10 בשנים הקרובות".

במסגרת הטענות כלפי הרגולציה טען ורשבסקי כי ברשות השנייה יש שני רגולטורים. סמירה סיכם את הדיון באומרו "בשנתיים האחרונות ערוץ 10 מציג לוח ראוי אבל הוא צריך את האופק. אני לא מעריך שיהיה שינוי חקיקה שיתפור פה איזו חליפה. הפתרון הוא האופק בשינוי השיטה. כדי לקבל הארכת זיכיון של שנתיים ערוץ 10 צריך לשים 30-40 מיליון שקל על השולחן ויש היערכויות של משרד האוצר והרשות השניה שיכולים לפתור את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully