וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי ויעקב לא לבד

ענת קם

21.6.2009 / 3:57

ה-BBC מקצצת 7.5% מתקציב 2009-10 של ערוצי הטלוויזיה, כולל קיצוץ של עד 40% משכר הטאלנטים

ערוצי הטלוויזיה של BBC יעברו קיצוץ נוסף של 7.5% בתקציביהם בשנה הקרובה במסגרת תכנית ההתייעלות בת חמש השנים של החברה. ביל סמרה, מנהל התפעול של חטיבת הטלוויזיה של ה-BBC, אמר לאתר הגארדיאן כי "אין פרות קדושות". לדבריו, כל ערוץ וז'אנר נבחנו, כמו גם הוצאות נוספות, בהן שכר הטאלנטים. בשבוע שעבר נחשף באתר הגארדיאן כי הטאלנטים המרוויחים מעל מאה אלף לירות שטרלינג צפויים לקיצוץ של 25-40 אחוזים בעת חידוש חוזיהם.

BBC Vision, המפעילה ששה ערוצי טלוויזיה, תקצץ 7.5% מתקציבי הערוצים עד 2010 כחלק מתכנית התייעלות שצפויה לחסוך כמיליארד ליש"ט בחמש שנים. יישום התכנית החל במרץ 2008 עם קיצוץ של 5% שהם כ-50 מיליון ליש"ט. סמרה, האחראי על כל החוזים וההתקשרויות החיצוניות, אמר כי "זו שנה גדולה עבורנו. אין פרות קדושות. טאלנטים הם חלק מהוצאות התכניות ואינם חסינים מהשלכות של התייעלות, אבל זה רק פן אחד. כל ז'אנר נבחן בקפידה. יותר מחיתוך בשיטת הסלמי, מה שאנחנו עושים זה להגביר את היעילות שלנו השנה. אנחנו הגיוניים. זה אומר שבסוף שנת 2009-10 אנחנו נזהה בערך 60% ממטרות החיסכון שלנו".

סמרה הוסיף שלא יהיה קיצוץ רוחבי אחיד וחלק מהמדורים יושפעו יותר מאחרים. קיצוצים גדולים כבר בוצעו בתכניות הריאליטי והדרמה וכן הוחלה מדיניות של פחות התחייבויות שיהיו גדולות וטובות יותר. על פי ההערכות תכניות הילדים רצות ביעילות. תכניות הבידור אף הן לא יהיו פטורות מקיצוצים, כולל התכניות בעלות נתוני הצפייה הגבוהים. ה-BBC לוחצת על הפקות יעילות יותר, כולל התחייבויות לסדרות ארוכות טווח, תכנון טוב יותר של הפקות דרמה ושימוש רב יותר בטכניקות דיגיטליות להפחתת הוצאות הפוסט-פרודקשן.

סיבוב הקיצוצים האחרון של ה-BBC מגיע בעקבות מענק הסכם הרישיון מ-2007 שהיה נדיב פחות מהמצופה. החסכון בהוצאות צפוי לאפשר הקצאת משאבים למעבר תכניות וצוותי ה-BBC אל מחוץ ללונדון, דיגיטציה, הכנות למשחקים האולימפיים ב-2012 ועוד. עם זאת, גורמים בכירי בתעשיית הטלוויזיה הבריטית פקפקו בצורך בקיצוץ חריף כל כך. מנהל בכיר ברשת ITV, הרשת המסחרית הגדולה ביותר בבריטניה, אמר לאתר הגארדיאן כי הוא אינו מבין מדוע הרשת זקוקה לכסף עבור הפקת תכניות מאחר שהיא לא סבלה מהירידה בהכנסות מפרסום, המוערכת בכ-15%, שחוו הערוצים המסחריים ונהנית מהכנסה קבועה בזכות הרישיון לשידורים בגובה כ-3.4 מיליארד ליש"ט בשנה. חלק ממבקרי הרשת אף טוענים כי היא מוציאה חלק מהכנסותיה במקומות לא נכונים.

  • עוד באותו נושא:
  • bbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully