וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירון בנבנישתי ונדב שרגאי עוזבים את הארץ

ענת קם

21.6.2009 / 14:44

כתב המתנחלים הוותיק וההיסטוריון השמאלני יפסיקו לכתוב בעיתון בשבועות הקרובים

כתב המתנחלים הוותיק של הארץ נדב שרגאי עוזב אחרי 30 שנה ברשת שוקן. שרגאי החל את דרכו במקומון הירושלמי "כל העיר" ועבר לאחר מכן להארץ. במהלך השנים כיסה שורה של תחומי חדשות ועסק בכתיבה מגזינית ופובליציסטית, בעיקר כמומחה לענייני ירושלים, הימין והמתנחלים ואף פרסם ספרים ומחקרים בתחומים אלו.

שרגאי אמר כי הוא בוחן עתה את המשך דרכו ובודק הצעות ורעיונות שונים בשורה של תחומים שבהם צבר ידע וניסיון ובעיקר בנושא שקרוב לליבו, ירושלים. מבחינתו "כל האפשרויות פתוחות, הן בשדה התקשורת, והן במסגרות אחרות". שרגאי הודה למו"ל העיתון עמוס שוקן ולעורכי העיתון על רבע מאה של חוויות, עניין וכתיבה מעל במה מכובדת ומרכזית ואמר: "הייתה לי הזכות לצבור במסגרת העבודה הזאת ניסיון וידע רב בתחומים מרכזיים העומדים על סדר יומה של החברה הישראלית, להיות שותף לתיעוד אירועים היסטוריים וגם להשמיע את המנגינה הייחודית שלי, מתוך תחושת שליחות ונאמנות לאמת הפנימית ולעקרונות שאני מאמין בהם".

מו"ל הארץ עמוס שוקן אמר: "נדב הוא עיתונאי בעל דעות ברורות שעם מרביתן איני מסכים, אבל תמיד מצאתי אותן מעניינות. דעותיו מעולם לא השפיעו על הדיווח החדשותי שלו, שהיה מקצועי לעילא. אני מקווה שמאמרי הדעה שלו ימשיכו להתפרסם בהארץ מדי פעם".

עורך הארץ דב אלפון אמר: "למרות הזמן הקצר יחסית שבו הזדמן לי לעבוד עם נדב, נוצרו בינינו יחסי אמון בזכות מקצועיותו הרבה וידענותו המופלגת בסוגיות הבוערות שעליהן כתב. יהיה זה אתגר לא פשוט למצוא לו ממלא מקום ראוי, ולכן אני מקווה שאכן ימצא זמן להמשיך לכתוב מדי פעם מאמרים בעיתוננו".

תזוזה נוספת בהארץ: ד"ר מירון בנבנישתי, היסטוריון ופובליציסט, מפסיק לכתוב בעיתון לאחר כ-18 שנים. בנבנישתי פרסם טורים בעיתון בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני מאז 1991 וכתיבתו מזוהה עם עמדות שמאל כשל עמירה הס וגדעון לוי. במהלך תקופה זו אף היה חבר מועצת עיריית ירושלים. בהודעת אי מייל שהפיצה דורותי נאור, פעילת ארגון זכויות האדם "פרופיל חדש" בעקבות פיטוריו של בנבנישתי קראה נאור שלא לאיים על העיתון בהפסקת המנוי, מאחר שלצעד זה השפעות הפוכות מהמצופה.

עוד נכתב בהודעה של נאור: "הארץ, בגלל קשיים כלכליים, שינה את הפוקוס שלו מעיתון המחזיק בעמדות שמאל ועמדות קונצנזוס לעיתון הפונה לקהל מהמעמד העליון, שמתמקד יותר ב-TheMarker מאשר בדיווחים חוקרים דוגמת כתיבתו של בנבנישתי".

את תגובתו של בנבנישתי השוהה בחו"ל לא ניתן היה להשיג. טרם התקבלה תגובת הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully