וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאבוש לשטייניץ: לבטל את תמלוגי הערוצים המסחריים

ענת קם

23.6.2009 / 16:00

יו"ר הרשות השנייה קוראת ליישם מיידית את ההחלטה לא לגבות תמלוגים מהערוצים המסחריים. האוצר: לא רואים מקום לשינוי

מועצת הרשות השנייה קוראת לשר האוצר ד"ר יובל שטייניץ לבטל את התמלוגים שמשלמים בעלי הזיכיון לשידור מסחרי בטלוויזיה. במכתב ששלחה הבוקר יושב ראש המועצה נורית דאבוש לשר שטייניץ נכתב כי על רקע המציאות הקיימת יש ליישם באופן מיידי את המלצת ועדת מרדכי שלא לגבות תמלוגים מהגופים המשדרים ולא להמתין למעבר לשיטת הרישיונות.

עוד כתבה דאבוש במכתב שנשלח גם לשר התקשורת משה כחלון: "אין זה הוגן לשיטת המועצה כי בעלי הזיכיונות לשידורי טלוויזיה ורדיו ישלמו תמלוגים בשיעור העולה על כלל חברות התקשורת בארץ וזאת בנוסף לחובות הסטטוטוריות הניכרות המוטלות עליהם... כמועצה ציבורית אנו רואים חשיבות עליונה כי מירב ההוצאות של הזכיינים יופנו לשוק היצירה הישראלית ויאפשרו הפקות תוכן שיהוו בסיס לתרבות בישראל ויעניקו מקומות עבודה לאלפי יוצרים, בימאים, מפיקים, תסריטאים ועובדי במה במדינת ישראל".

פנייתה של דאבוש מגיעה בעקבות מכתבו של שר התקשורת משה כחלון לשר שטייניץ מיום ראשון האחרון, בו הוא מבקש לבחון את פריסת חובות התמלוגים של ערוץ 10 עד 2012. היענות לבקשה זו תאפשר למעשה את הארכת זיכיון ערוץ 10 בשנתיים ועשויה לאפשר לו לקבל רישיון קבוע לשידורים.

דובר משרד התקשורת מסר היום: "במשרד התקשורת מחזיקים זמן רב בעמדה לפיה יש להשוות את התמלוגים בשוק התקשורת ולבטל את התמלוגים של ערוצי הטלוויזיה".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "תשלום התמלוגים נעשה על פי תנאי המכרז והיה ידוע מראש לכלל המתמודדים ולפיכך אין אנו רואים כל מקום לשינוי בעניין זה. כמו כן אין כל קשר בין התגמולים שמשלמים ערוצי הטלוויזיה לאלו המשולמים על ידי כלל חברות התקשורת בישראל, כיוון שמדובר בשיטות הסדרה שונות לגבי השווקים השונים. זאת ועוד, יישום הרפורמה המוצעת בענף בתקשורת תעביר את הזכיינים לעבודה בשיטת הרישיונות וזו לעניות דעתנו הדרך לטיפול בענף הטלוויזיה".

(עדכון אחרון: 17:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully