וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריב יפצה מתנחלים בכ-20 אלף שקלים

ענת קם

25.6.2009 / 16:53

העיתון חויב לפצות 13 מתושבי המאחז מעלה רחבעם לאחר שפרסם שהוקם על אדמות פלסטיניות, על אף שהוקם על אדמות מדינה

בית משפט השלום בירושלים קבע היום כי מעריב יפצה 13 מתושבי המאחז מעלה רחבעם בקרוב ל-20 אלף שקל וכן חייב את העיתון לפרסם בשבועיים הקרובים תיקון או הכחשה לכתבה שפרסם ב-16 במאי 2006. בכתבה נטען כי המאחז מעלה רחבעם הוקם על אדמות פלסטיניות פרטיות, בעוד שעל פי תכניות המתאר שלו הוא הוקם על אדמות מדינה. בעקבות הפרסום הגישו 13 ממקימי המאחז תביעת לשון הרע, מאחר שלטענתם הכתבה מציגה אותם כגזלנים ופורעי חוק.

הכתבה שפרסם כתב מעריב דאז אורי יבלונקה עסקה בששה מאחזים בלתי חוקיים ביהודה ושומרון שעמדו על סף פינוי. בכתבה נטען כי דו"ח המאחזים שכתבה עורכת הדין טליה ששון קבע שמעלה רחבעם הוקם על אדמות פלסטיניות פרטיות. בעקבות פניית התושבים פורסמה באתר nrg-מעריב כחודש לאחר מכן כתבה שעסקה כולה במאחז מעלה רחבעם, שם נכתב שמדובר ביישוב שהוקם על אדמות מדינה, אולם התושבים לא הסתפקו בפרסום זה. השופט יצחק מילנוב הסכים בפסק דינו עם טענתם: "מי שקורא את הכתבה שפורסמה באינטרנט כלל לא יודע אפוא שמדובר בכתבה אשר נועדה לתקן או להבהיר פרסום שגוי".

בכתב התביעה שהגישו התושבים באמצעות עורך הדין איל סימן טוב ביקשו התובעים פרסום הכחשה והתנצלות וכן פיצוי בגובה 7,750 שקלים לתושב - כמאה אלף שקלים בסך הכל.

בכתב ההגנה שהגיש מעריב ביקש העיתון להבחין בית המאחז ותושביו וטען כי פרסום על היישוב אינו שקול לפרסום על תושביו. השופט מילנוב קבע בפסק דינו: "הבחנה זו שמבקשים הנתבעים לערוך בין המאחז לבין תושבי המאחז, בכל הכבוד, אין בידי לקבלה. פרסום המדווח על הקמת בלתי חוקית של יישוב גיאוגרפי כלשהן, מקפל בחובו מעצם טיבו גם אמירה בדבר רמת מוסריותם של האנשים שהקימו את אותו יישוב... הקביעה לפיה המאחז מעלה רחבעם הוקם על אדמות פלסטיניות פרטיות עלולה להביא את הקורא הסביר לחשוב שתושבי המאחז הם אנשים שמורא חוקי המדינה לא חל עליהם, אשר עושים דין לעצמם ומשתלטים על אדמות לא להם".

עם זאת, קבע השופט מילנוב כי הפיצוי שדרשו התובעים גבוה מדי וקבע כי מעריב יפצה כל תושבי ב-1,000 שקלים וכן ישלם הוצאות משפט בסך כ-5,000 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully