וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות העיצומים: "יומן" שודרה כמתוכנן

ענת קם

26.6.2009 / 12:30

מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר הודיע כי החובות לעובדים ישולמו ב-1 באוגוסט. העובדים: נמשיך במאבק עד לקבלת הכספים במלואם

מהדורת "יומן" שודרה בערב שבת כמתוכנן למרות איומי עובדי הדירוג המשולב לשדר הופעה של גליקריה במקומה. במהדורה לא הופעל טלפרומטר ולא שולבו כותרות עם שמות המרואיינים כחלק מעיצומי העובדים המשבשים את שידורי ערוץ 1 מאז יום רביעי. בשעות הבוקר (ראשון) צפויה להתקיים פגישה בין נציגי העובדים, הנהלת הרשות ומשרד האוצר במסגרתה ינסו הצדדים להגיע להסדר.

ביום שישי בצהרים שלח מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר לעובדים הודעה בדבר הסדר שהושג בנושא התשלומים שבגינם פתחו בעיצומים. שקלאר כתב כי לקראת סוף השבוע הגיעה הנהלת הרשות לסיכומים עם ההסתדרות ומשרד האוצר במסגרתם עובדי הדירוג המשולב יקבלו את תוספת ה-16% לעובדי המדינה במלואה והתשלום הראשון יועבר החל ב-1 באוגוסט. כמו כן שעון הנוכחות הוצא מהסכם זה, החובות לעובדים שהצטברו עד 1 באוגוסט 2008 ישולמו במלואם וכן נושא התשלום החל משנת 2000 עד 2008 סוכם אף הוא. עם זאת, לדבריו סוגיית התשלום לגמלאים נותרה בלתי פתורה.

במכתבו כתב שקלאר: "תמוה בעיני אפוא על מה ולמה נמשכים העיצומים ואף מוחרפים. רשות השידור מחויבת לציבור. הוא בעל המניות ברשות השידור והוא משלם כדי לקבל שידורים ראויים, מעודכנים, מלאים ומקיפים. העובדים הנוקטים עיצומים פוגעים בשידור ומחבלים במאמצים להבריא את הרשות ולהעלותה על פסים חדשים. אם תימשך הפגיעה בשידורים לא תהיה ברירה אלא להכריז על השבתת מגן". בהודעה שנמסרה מטעם העובדים בתגובה למכתבו של שקלאר נמסר: "את הסיכום החתום ע"י ההסתדרות מה-29 במרץ ניתן היה לבצע בחמש דקות מאחר והוא על דעתנו ולשם כך אין צורך לנהל משא ומתן. התגמשנו מספיק וויתרנו על 8% נוספים וזאת על מנת לסגור את הסאגה אחת ולתמיד. עייפנו מהבטחות, עייפנו מישיבות, עייפנו מאי כיבוד הסכמים. לא נסכים יותר להתגמש לא נסכים יותר שיזלזלו בנו, לא נאפשר להנהלת הרשות להעביר את הכספים המגיעים לנו על פי חוק לסקטורים אחרים".

עובדי הדירוג המשולב ברשות השידור הודיעו ביום שישי בבוקר על החרפת עיצומיהם. העובדים הודיעו כי נוסף להשבתת הטלפרומטרים והכותרות, בהם החלו ביום רביעי האחרון, לא יגיעו תחקירן ונערת לווין לשידור "יומן", לא ישודר פרומו למהדורה ובשעה 20:00 מתכננים לשדר בשידור חוזר הופעה של הזמרת גליקריה בישראל. כמו כן, במהלך סוף השבוע לא יתבצעו הסעות לעובדים הנדרשים לעבוד במהלכו. מנהל חטיבת החדשות בפועל אורי לוי הודיע כי בתנאים הנוכחיים לא ניתן להפיק מהדורות חדשות, מה שמטיל בספק גם את שידור ומהדורת "רואים עולם" במוצאי שבת.

בתוך כך, גורם בכיר בועד עובדי הדירוג המשולב בטלוויזיה הביע תרעומת על דבריו של מגיש מבט ינון מגל בוואלה! ברנז'ה: "ינון מגל מרוויח פי כמה וכמה מעובד דירוג משולב ממוצע. זה בכלל לא היה לו קל וראו את זה. מחר גם לא יהיה 'רואים עולם' כי יעקב אחימאיר לא יכול להגיש בלי טלפרומטר".

מערכת "יומן" קיבלה בשישי בבוקר הודעה על הסיכוי שהמהדורה לא תשודר בעקבות העיצומים אולם לוואלה! ברנז'ה נודע כי בצהרים הודיע עורך היומן משה נסטבלבאום לצוות ומגישי התכנית להגיע מאחר שהרשות מתכננת לשדר את המהדורה כרגיל.

מרשות השידור נמסר ביום שישי בתגובה להחלטה על החרפת העיצומים: "הנהלת רשות השידור ומנהלי הטלוויזיה עושים את כל המאמצים על מנת לשמור על לוח השידורים המתוכנן. יחד עם זאת, יתכנו שיבושים ושינויים במהלך התקין של השידורים".

(עדכון אחרון: שבת, 19:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully