וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדור סוף

נריה קטן

28.6.2009 / 0:02

נריה קטן ויתר בסוף השבוע על תשבצי ההיגיון והקדיש את זמנו ומוחו לנסיונות פיענוח טורו של אמיר אורן על ראש המוסד

קריפטוגרפיה

"מה הוא רוצה ממני", שאל את עצמו ראש המוסד מאיר דגן, אחרי שקרא מה שכתב עליו אמיר אורן ב"הארץ השבוע". "מה הוא רוצה מאיתנו", שאלו קוראים שהיו בדרך לטור של ציפר ונעצרו לקרוא קצת על ביטחון לאומי בסודוקו של אורן. כשהוא חמוש בקריפטוגרפיה הפתלתלת שלו, פורט אורן את סבב המינויים המתקרב בצה"ל, מספר על יום הגיוס של מאיר דגן ב-1963 וכמעט מבטיח שעוד נצטער שדגן יישאר בתפקידו שנה שמינית ואחרונה. כראיה לכך שדגן הוא סכנה לציונות מביא אורן את הטיעון הנומרולוגי הבא: "התקדים מדאיג. בשנה השמינית והאחרונה של חופי (יצחק), נפל המוסד למלכודת ההתאהבות בפלנגות והסחף אל מלחמת לבנון. רצונו של דגן בשנה נוספת, המוסבר בהקשר האיראני, הוא הימור שסופו האפשרי רע".

אנטי גיבוריזם 1

האם האיש הרגיש והחביב שאחראי על משק המים הישראלי הוא מה שאנחנו באמת צריכים? ב"סופשבוע" של "מעריב" מפרסם אביב לביא ראיון ופרופיל של אורי שני, "פרופ' להשקיה בטפטוף שנשלף מהאקדמיה ונשלח לאייש את אחד התפקידים הכי כפויי טובה בישראל", ראש רשות המים. הדאגה והצער שחש האיש למצב המים שלנו משכנעים הרבה יותר ממנשה נוי ואפילו מהפנים המתפוררות של רננה רז בטלוויזיה. אבל האם האיש הנעים הזה יוכל לשכנע את הישראלים להפסיק לבזבז מים? האם הוא האיש שיציל את הכנרת? אולי צריך כאן דיקטטור מים פשיסטי שפשוט יסגור את הברז. הכתבה מצוינת: כותרת מעולה ("דיכאון בית השואבה"), צילום של הגיבור הנוגה, דבריו הכנים והמעניינים. אין שום דבר זוהר בין התפלת מי ים לקו השחור בכנרת – גם לא הירואי, מפתיע, או אופנתי. נורא מתחשק להאמין שאם איש כזה אחראי על העניין, אז יהיה בסדר. האם יש עוד משבר ישראלי בוער כל כך? האם כשאורי שני יצליח להציל אותנו מעצמנו נחשיב אותו גיבור לאומי? על איזה צינור נתלה אותו כשייכשל?

אנטי גיבוריזם 2

צרה לאומית אחרת שעושה רושם שמקבלת טיפול מצוין מאנשים שמבינים משהו היא משפחות הפשע. עד לא מזמן נראה היה שהמשטרה מדדה אחרי הרעים וברחובות הערים ימשיכו להתפוצץ מכוניות. ב"7 ימים" יוצקים אלי סניור ואורון מאירי קצת תקווה בלבבות ובסיוע שלל פרטים וסיפורים מעניינים מסבירים למה יש סיכוי למגר את הרעים. אינפורמציה עניינית עם מעט צבע במקומות הנכונים ובלי להשוות כל הזמן לסרטי מאפיה אמריקאיים ולאפ בי איי. הם גם לא הופכים כל רב-פקד עם צ'קלקלה להארי המזוהם (בשם החנופה למקורות) ולא מייחסים לכל תת ניצב עילג ברק של שרלוק הולמס.

מסתבר שמול כל ארגון פשיעה הקימה המשטרה דסק שעוקב אחר הפושעים נון סטופ. בכתבה מדגים קצין מודיעין את השיטות החדשות: "גם עכשיו, ממש בשנייה זו (מתבצע מעקב), הוא מוסיף (הקצין), וכדי להדגים לוחץ על מכשיר האינטרקום ושואל: איפה ריקו (שירזי) עכשיו?"...."הוא בבית, עוד מעט אמור לצאת", עונה קול נשי מ"דסק שירזי". "ומה עם יעקב? הקצינה מבררת במכשיר הקשר שלה ומודיעה: "הוא עדיין בפגישה". אשכרה כמו ב-24.

אנטי גיבוריזם 3

בית ספר שמנהל חילי טרופר ברמלה הוא מוסד אליו נכנסים תלמידים שלא עוברים סלקציה בשום מקום אחר. הרזומה המרשים מאוד של הבחור הצעיר (31) והמצוות שהוא עושה עם הנערים והנערות שם היו מאכלסים שתיים שלוש סדרות דוקומנטאריות וסרט הוליוודי עם רובין ויליאמס. וגם כאן, במפתיע, נמנעים אנשי "מוספשבת" של מעריב מלפאר ולקלס את הבחור יתר על המידה. ענייניות היא הדבר הבא מסתבר. כמו שטרופר כתב לבוגרי בית הספר: אל תחפשו את "המכה", אל תחפשו את "כוכב נולד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הלאה הטרנד, תנו קצת קלאסיקה

מוסף הארץ משתדלים מסורתית לסמן טרנדים ותופעות ומביאים הפעם את סיפורן של נשים שילדו לבד בבית. ממש לבד לבד. ממש בלי דולה בג'קוזי, מוזיקת עולם ליוויתנית, רופא על הקו ונרות בריח מושק - "רציתי ללדת כמו חתולה. בחושך", מספרת אחת האמיצות.

הנה עוד קונץ נולד. מרוץ החידוש עם הפנים לאחור. כמה שיותר טבעי, כמה שיותר כמו פעם. אחת מספרת איך בחדר אחד ישן בנה הבכור ובחדר השני היא יולדת. איפה בעלה? בעבודה. וככה מספרת יולדת חצי בודדת על הרגעים שלפני: "הצירים התחזקו, ולא היה לי נוח שמישהו איתי, אז ביקשתי מאלכס (בעלה) לקחת את מישל (בתם) ולשים לה סרט ולתת לה עוגיות, כל הדברים שבדרך כלל אנחנו נמנעים מהם". כדי שאמא תוכל להגשים את נטיותיה החייתיות וללדת כאילו היא במערה, צריך להושיב את הילדה מול הפלזמה 37 אינץ' ולהאביס אותה בעוגיות מפחמימות פשוטות מקמח לבן תוצרת תאגידים מושחתים. מזכיר את ההורים שלא מרשים לילדים להיכנס לג'יפ טויוטה מלוכלכים בבוץ אחרי הבומבמלה, ואת ההורים שמעשנים סמים עם ילדיהם המתבגרים אבל אוסרים עליהם במבה כמנצ'יס "כי זה לא אורגני".

ציוץ קטן

@@@טור מדויק במיוחד של דנה ספקטור על בגידות של אנשים שיש להם חיי זוגיות סבירים לגמרי אבל צריכים לדעת שהם עשו את המקסימום בדרך לזיון המושלם. לא טיפוסים דביקים ודביקות שרואים בבתי קפה בטיילת. אנשים שהם כמעט כמוכם. כאלה שיש להם הכול אבל רוצים עוד.

@@@שער נשי במיוחד ב"מסוף הארץ". התמונה הראשית וגם 3 מההפניות. אבל גם חרדי עם ייחס שחשוד בשוחד לאביגדור ליברמן. מפנקסו של העורך לקראת שבת המלכה: "2 חלות, יין קידוש, דגים טריים, נרות, תחקיר עם/על ליברמן ".

@@@שבוע שני בלי קרדיט לעורך "7 ימים"

שיר ליאיר

השבוע לפיד מפנה אצבע מאשימה/ אל הציונות הדתית המרוכזת בעצמה

פונה לקהל יעד מצומצם בגדה/ חבורה של רבנים המפחדים מנכבדי העדה

כאלה שדואגים רק להתיישבות בשטחים ולגבעות עולם/ לא כמו ההנהגה החילונית והשרירית שמטרתה לאחד את העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully