וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10: "היציאה למכרז, מהלך אבסורדי"

ענת קם

28.6.2009 / 20:24

במכתב לחברי מועצת הרשות השניה מאשים הערוץ את חבריה במחדלים שהובילו למצב בו לא יכלו בעלי המניות לשלם את חובותיו

בעלי המניות בערוץ 10 מאיימים לתבוע מחברי מועצת הרשות השנייה את נזקיהם הכלכליים בהיקף של למעלה ממיליארד שקלים. במכתב ששלח היום בא כוחו של הערוץ, עורך הדין יורם בונן ליושבת ראש מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש נכתב כי הדרישה שהועלתה בפניה לפתוח בהליך מכרז על הפעלת הערוץ היא "מקוממת, המועלית בעיתוי מוזר, על סף המעבר מזיכיונות לרישיונות... חשוב להבהיר כי תוצאת המהלך תהיה סגירתו של ערוץ טלוויזיה, פיטורי מאות עובדים, אובדן פרנסה ליוצרים ולמפיקים ופגיעה בתחרות תוך חזרה לעידן המונופול של ערוץ 2 בלא תכלית או סיבה של ממש”.

במכתב מאשים הערוץ את הרשות השניה במחדלים שהובילו אותו למצב בו לא יכול היה לשלם את חובותיו בפרק הזמן שנקבע לו. בהמשך נכתב, כי פערי המחויבויות שצברו זכייני ערוץ 2, הגבוהים משל ערוץ 10, מוכיחים כי הכשל הוא בשוק הטלוויזיה ולא בהתנהלות הערוץ. במכתבו מאשים הערוץ את הרשות השניה באפליה, מאחר שלטענתו ההקלות הטמונות במיקוד הרגולציה היטיבו בעיקר עם זכייני ערוץ 2.

הערוץ טוען כי מדובר במדיניות מתמשכת: “עצם המהלך של מיקוד הרגולציה בא לעולם רק לאחר שהמשבר הגיע עד ערוץ 2, אולם כל זמן שההפסדים היו רק נחלתו הבלעדית של ערוץ 10 הרשות השנייה לא מילאה את חובתה לבחון את הסבירות שבמחויבויות המוטלות עליו ולעדכנן בהתאם למציאות שממנה כה היטיבה להתעלם. אכן, כל אותה עת נוח היה להתייחס לערוץ 10 כבן הסורר של התעשיה שיש להענישו".

הערוץ כותב כי פרסום מכרז לתקופת זיכיון חדשה, זמן קצר לפני המעבר לשיטת רישיונות, הוא מהלך אבסורדי שיוביל לסגירת הערוץ וקוראים לרשות שלא לקבל החלטה על פרסום מכרז כזה.

מהרשות השנייה נמסר כי הנושא הועבר לטיפול היועץ המשפטי של הרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully