וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירוקים אוהבים לישון עד מאוחר

ענת קם

29.6.2009 / 18:39

רשת ב' הקדימה בשעתיים את שידור התכנית "בדרך אל הטבע", ארגוני איכות הסביבה זועמים ופנו אל השר הממונה על רשות השידור

ארגוני איכות הסביבה פנו היום (שני) לשר הממונה על רשות השידור יולי אדלשטיין ולשר להגנת הסביבה גלעד ארדן במחאה על הזזת תכנית הרדיו הסביבתית "בדרך אל הטבע" בהגשת מיקי מירו לימי שבת בשעה 07:00. לפני כעשרה ימים הודיע מנהל רשת ב' בקול ישראל מוטי אמיר למירו כי במסגרת ארגון מחדש של לוח השידורים, החל מה-20 ביולי התכנית שלו תעבור לשעה 07:00 ובשעה 09:00, המשבצת הנוכחית שלה, תשודר התכנית "שבת עולמית".

הזזת התכנית עוררה מחאה בקרב פעילי סביבה שמאזינים לה באדיקות. כך למשל, פנו היום עשרות ארגונים סביבתיים לשרים אדלשטיין וארדן וכתבו כי התכנית, זכתה בפרס פראט לתקשורת סביבתית, "מהווה, מאז היווסדה לפני כשש שנים, במה יחידה בשידור הציבורי לסיקור ודיווח שוטפים ועקביים על התפתחויות בזירה הסביבתית בישראל... התכנית מהווה בבחינת שופר גדול, שופר שהזעיק את הציבור בישראל אל מאבקים לשמירת הסביבה ומערכות רבות על דמותה של הארץ... זוהי רשימה חלקית של נושאים חשובים, שהתכנית 'בדרך אל הטבע' ועורכה המסור מיכאל מירו מהווים להם לעתים קול יחיד בתקשורת המשודרת". הארגונים דורשים מארדן ואדלשטיין לבטל את השינוי ולפעול למען העברת התכנית לזמן שידור מרכזי יותר וכן לפעול למען "פינה סביבתית" קבועה.

ד"ר שרית עוקד, שהתמודדה מטעם התנועה הירוקה בבחירות האחרונות לכנסת, פנתה ישירות למוטי אמיר והביעה את מחאתה על הזזת שעת השידור של התכנית. בתגובתו כתב אמיר, כי יתכן והתכנית תעבור למשבצת שידור נוחה יותר ברשת א' והוסיף: "השיקולים להעברת התכנית הם מקצועיים גרידא... לוח השידורים ברשת ב' חייב שינוי לטובת המשכיות ההאזנה לתוכניות האקטואליה. שעות הבוקר בשבת לא היו מתוכננות נכון לפי אמת מידה זו. התכנון החדש יאפשר בשלב זה שידור של תכנית בנושא איכות סביבה בשעה 07:00 ... השינוי נועד למנף את יומן השבוע שמשודר בשעה 10:00 בכל שבת. שתי התוכניות לפני ייצבו את שיעור ההאזנה לרשת מיד עם תחילת יומן השבוע".

גורמים ברשות השידור סיפרו לוואלה! ברנז'ה כי העברת תכניתו של מירו היא חלק מסכסוך ארוך בינו ובין מנהל קול ישראל בפועל אריה שקד וכי מאחורי החלטה זו ישנם גם שיקולים שאינם ענייניים ותוכניים בלבד.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מנהלי רשת ב' סבורים שההיגיון המקצועי מחייב את שידור השעה הבינלאומית וסקירת העיתונות העולמית בשעה תשע בבוקר לפני יומן השבוע ואילו המלצות לטיולים ואיכות סביבה ראוי שישודרו מוקדם ככל האפשר. במקביל נבחנת האפשרות לשדר את התכנית בשעה אחרת רלוונטית יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully