וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי המהדורות המקומיות חוזרים לשיגרה

ענת קם

30.6.2009 / 20:17

ועדת הכלכלה אישרה את ההסדר המאפשר את שידור המהדורות המקומיות. כספי התמלוגים של yes יועברו לתקציב הפקתן

רשות השידור הודיעה לעובדי החדשות המקומיות על חזרה לשגרת עבודה בעקבות החלטת ועדת הכלכלה לאשר את הצעת החוק המאפשרת את המשך שידורי החדשות המקומיות ב-HOT.

על פי החלטת הועדה שזכתה לאישור נציג משרד האוצר שנכח בדיון, חברת yes שלא משדרת את החדשות המקומיות תשתתף בעקיפין במימונן: מאחר שתמלוגי חברות הכבלים והלווין הוקטנו, החלק מתוך התמלוגים של HOT שיועבר לרשות השידור לטובת ההפקות קטן אף הוא ויעמוד על כ-18 מיליון שקל במקום 25 מיליון. ההפרש הדרוש יועבר מהתמלוגים שמעבירה yes למדינה. יושב ראש ועדת הכלכלה, חבר הכנסת אופיר אקוניס, הבהיר בתום הדיון כי אין בכך משום מחויבות של חברת yes לשדר חדשות מקומיות.

מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר אמר בדיון, כי כספי התמלוגים המתקבלים מחברת HOT ומועברים לאוצר וממנו לרשות השידור, לא יספיקו למימון הפקת החדשות המקומיות למשך השנה כפי שנקבע בחוק. בשל כך החליטה הוועדה לתמוך פה אחד בהצעתו של חבר הכנסת אקוניס לפיה הפקת החדשות תמשך באופן מלא גם מכספי התמלוגים שממילא מעבירה yes.

עתה יעבור החוק לאישור בועדות המליאה. לפי הצעת החוק, יימשך ההסדר בין HOT ורשות השידור עד ה-30 ביוני 2010. בדיון היום נכחו מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר, סמנכ"ל אסטרטגיה ורגולציה של HOT יורם מוקדי, נציג משרד האוצר אורן משה וחברי הכנסת כרמל שאמה, ישראל חסון, נחמן שי וחמד עמאר. בישיבה לא נכחו נציגי yes.

מ-HOT נמסר בתגובה: "אנו מברכים על כך שנמצא פתרון ועל החלטת ועדת הכלכלה. נשמח להמשיך ולשדר את החדשות המקומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully