וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופסק המשא ומתן על הרפורמה ברשות השידור

ענת קם

1.7.2009 / 15:19

באוצר תולים את האשמה בהקשחת עמדות מצד העובדים שאומרים מצידם: " לא ייתכן שפקיד קטן באוצר יסגור את רשות השידור".

משרד האוצר הודיע היום ליושב ראש אגודת העיתונאים בירושלים חיקה גינוסר וליושב ראש הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי כי בכוונתם לא להאריך את תקופת המשא ומתן עם העובדים על הסכמי ההעסקה בחודשיים נוספים, בשל הקשחת עמדות מצד ועדי העובדים ברשות. משמעות הדבר היא כי הדיונים על הרפורמה הופסקו, הסכמי הפרישה שנחתמו מבוטלים ומעתה עלול האוצר לנקוט צעדים חד צדיים.

במכתב ששלח היום סגן ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, ברק שטרוזברג, נכתב כי משרד האוצר לא יאפשר את המשך נהלי העבודה הבעייתיים וחריגות השכר ברשות. שטרוזברג כתב: "בין היתר, טכנאי הרדיו מתנגדים להארכת יום עבודתם מעבר לחמש וחצי שעות, העיתונאים ועובדי ההפקה אינם מוכנים לפיקוח על שעות עבודתם ועובדי הדירוג המנהלי מתנים את המשך ניהול המשא ומתן בדבר יישום תכנית הרפורמה בקבלת תוספות שכר, תוך נקיטת עיצומים והתנהגות אלימה".

משמעות אי הארכת פרק הזמן שניתן לטובת ההגעה להסכמי ההעסקה החדשים היא ביטול הסכמי הפרישה שנחתמו עם עובדי רשות השידור לפני כשלושה חודשים. הסכמי הפרישה הותנו בהגעה להסכמי העסקה תוך שלושה חודשים עם אפשרות להארכה בחודשיים. הודעת משרד האוצר מהיום מבטלת למעשה את הסכמי הפרישה שהושגו לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן.

יו"ר אגודת העיתונאים: "האוצר מתחמק מפגישות"

ועד עובדי הדירוג המשולב הגיב לטענות האוצר ואמר: "לא ייתכן שפקיד קטן באוצר יסגור את רשות השידור. מוטי שקלאר תומך בנו ואין לנו שום בעיה עם הנהלת הרשות אבל משרד האוצר מטרפד את ההסכמים החדשים". לדברי גורם בועד, ביום ראשון האחרון נוסח מתווה ראשוני להסכם הקיבוצי החדש שכולל את התוספת בגובה 16% לה זכאים עובדי הדירוג המשולב ומתווה זה אושר על ידי העובדים. עם זאת, לאחר מכן חזר בו שטרוזברג מההסכם, ניסח מתווה חדש שאושר גם הוא על ידי העובדים שהגישו אותו חזרה אליו ומאז לא שמעו ממנו.

יושב ראש אגודת העיתונאים בירושלים, חיקה גינוסר, אמר היום בתגובה למכתב של שטרוזברג: "זה מכתב שקרי, לפחות בכל מה שקשור אלינו. האוצר באופן קבוע מתחמק מפגישות איתנו ודווקא הפגישה האחרונה שהתקיימה הייתה באווירה טובה ולא היו שום סימנים למשבר. בהסכמי הפרישה הסכמנו לפרישה של 40% מהעובדים, איזה איגוד מקצועי מסכים לדבר כזה? אז אחרי זה לבוא ולהגיד שאנחנו מטרפדים את הרפורמה? אני המום מהמכתב הזה".

יושב ראש הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי מסר בתגובה: "במהלך החודשים האחרונים, מאז סוכם מתווה הרפורמה לתוכנית מרצון, הגיעה ההסתדרות להסכמות רבות עם משרד האוצר והנהלת רשות השידור. נותרו מס' חילוקי דעות שניתנים לפתרון במו"מ בתום לב. הבעיה שנוצרה היא אך ורק באשמתו של סגן הממונה על השכר שאינו פועל בתום לב ואחריות. שטרוסברג מתנה את תוספת השכר שמגיעות לעובדים מתוקף של פס"ד של ביה"ד לעבודה, שהיו אמורות משולמות בחודש מאי האחרון, עפ"י הסיכום של שטרוסברג עצמו עם ההסתדרות והעובדים. שטרוסברג מתנה כעת את מתן התוספות בקבלת תכתיבים חד צדדיים בעניין הרפורמה וזו התנהלות שאינה תקינה. אני קורא לממונה על השכר, אילן לוין, להתערב במשבר כדי שניתן יהיה לקדם את הרפורמה וליצור שידור ציבורי טוב לכלל הציבור תוך שמירה על זכויות העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully