וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייטינג יוני: עונה חמה קפואה

ענת קם

2.7.2009 / 0:01

מהדורת חדשות 10 איבדה בחודש יוני האחרון 10% מהצופים לעומת יוני 2008, בעוד שהמתחרים רושמים עליה של 3%. לבכיר בערוץ 10 זה מזכיר את ימי הקפאת ההליכים של 2003

מהדורת החדשות של ערוץ 10 זכתה שלשום (שלישי) לנתון נמוך במיוחד, 6.4%, נתון שאפילו בבית הורד כבר הספיקו לשכוח שפעם היה הסטנדרט של המהדורה המרכזית. מבדיקה שערכה וואלה! ברנז'ה עולה, כי ממוצע הרייטינג של המהדורה המרכזית בחודש יוני עומד על 8.8%, ירידה של עשרה אחוזים ממוצע הצפיה במהדורה ביוני 2008 ו-2007. המהדורה המרכזית לעומת זאת רושמת עליה של 3% בממוצע הצפיה ל-19.6%.

גורם בחדשות 2 הסביר לוואלה! ברנז'ה: "הדבר הכי בולט שהיה לנו בחודש יוני זה הסיקור של פרשת דודו טופז, אני לא יודע אם זה קשור לכך שהמותקפים היו אנשי ערוץ 2 אבל הרגשנו שזה מה שמביא לנו יותר צופים. הבעיה היא שלערוץ 10 אין תכניות פריים טיים וזה מאוד ניכר בנתוני החדשות שלהם".

בכיר בערוץ 10 הסכים עם הטענות: "יש בעיה. בגדול אנחנו רואים ירידה בצפייה במהדורות החדשות מאז תום המלחמה בעזה. אנשים פשוט לא רואים חדשות. מייחסים את זה גם לפריים טיים הלא קיים של הערוץ, שלפיו אנחנו לא ברודקאסט. כולם מבינים שערוץ לא חי משעות בודדות. בערוץ 2 אין ערב שבו החדשות הן התכנית הכי נצפית, הפריים טיים מושך את הצופים. הם השכילו לבנות בית ובערוץ 10 אין עדיין את התחושה הזו. אנחנו בבעיה. גם השיבוץ של ליאור שליין הוא חלק מהבעיה. במקום להשתמש ברצועת הלייט נייט שבה אנחנו ייחודיים מול ערוץ 2 ולנצל אותה כמנוף הקדמת התכנית שלו היא נקודה חולשה".

המחסור של ערוץ 10 בתכניות אטרקטיביות בפריים טיים הוריד את נתוני הצפייה בחדשות בצורה בולטת החל מחודש מאי, אז הסתיימו "הישרדות" ושידורי הספורט. לדברי הבכיר, המצב כיום מזכיר את ימי הקפאת ההליכים של הערוץ ב-2003, בהן החדשות הפכו לספק התוכן העיקרי שלו וזה ניכר גם בנתוני הצפייה - "היום שהיה" ו-"לילה כלכלי" מציגות כמעט מדי ערב נתוני צפייה גבוהים יותר מהתכנית של ליאור שליין.

לדבריו, למצב הנוכחי יש גם השלכות מזיקות לטווח ארוך: "גם כשאי הודאות לגבי הערוץ תסתיים והבעלים יזרימו כסף, עד שיהיה מוצר ששווה לשדר ושימשוך צופים ייקח זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully