וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נצחון נוסף לעובדי הדפוס בידיעות

ענת קם

2.7.2009 / 15:23

ערעור העיתון לבית הדין הארצי לעבודה נדחה. ההסכם הקיבוצי וההגנות מפיטורים שהוא מעניק יחולו על עובדי הדפוס עד גיל 67

בית הדין הארצי לעבודה דחה הבוקר את ערעור העיתון ידיעות אחרונות על פסק הדין שקבע כי הוראות ההסכם הקיבוצי יחולו על עובדי הדפוס עד גיל 67 ולא עד גיל 65. נשיא בית הדין, השופט סטיב אדלר והשופטים עמירם רבינוביץ ושמואל צור, קיבלו את פסק הדין של בית הדין האזורי בבאר שבע מינואר האחרון, לפיו ההסכם הקיבוצי וההגנות מפיטורים שהוא מעניק חלים על עובדי הדפוס עד גיל הפרישה, אשר כפי שקבעה המדינה ב-2004 יועלה ל-67.

בשנת 2000 נחתם הסכם קיבוצי עם עובדי הדפוס בידיעות אחרונות שכלל, בין היתר, הגנה מפני פיטורים לחלק מהעובדים עד גיל 65, אשר באותה עת היה גיל הפרישה על פי החוק. עם העלאת גיל הפרישה, דרשו העובדים כי הגנות ההסכם הקיבוצי יוארכו אף הן בשנתיים אך העיתון סירב לכך והנושא הגיע לבית המשפט.

ידיעות אחרונות ערער על החלטת בית הדין האזורי לעבודה וטען כי לו היו רוצים שההסכם יחול עד גיל הפרישה היו מציינים זאת מפורשות במקום לכתוב "גיל 65", וכי בית המשפט "הכניס ידו לכיסו של העיתון ללא שום תמורה". בפסק דינו כתב השופט אדלר: "הצדדים להסכם 2000 (ההסכם הקיבוצי החדש, ע.ק.) לא צפו או יכלו לצפות את שינוי גיל הפרישה בחוק במהלך תקופת ההסכם. עם זאת, התרחשויות חיצוניות שהן בעלות השלכה על ביצוע ההסכם, יכול שיהיו מנת חלקו של כל הסכם קיבוצי. לטעמי, בהתקיים 'אירוע חיצוני' שהוא בעל השלכה על ביצוע הסכם קיבוצי, אין להכריז באופן מיידי על פקיעתו של ההסכם".

עורך הדין אשר חלד המייצג את העובדים מסר היום: "מדובר בפסק דין עקרוני, אשר מכיר בעובדים כבעלי ערך וכבני אדם וקובע כי לא ניתן להשליכם לאחר שעבדו שנים רבות בנאמנות עבור מעסיקם, רק בשל הגיעם לגיל 65". לצד עורך הדין חלד ייצגו את עובדי הדפוס גם עורכות הדין נעמה בביש ומיטל אמנט-שטרמר. את ידיעות אחרונות ייצגו עורכי הדין אריאל שמר וורד גרטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully