וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימן, האם שימוע?

ענת קם

5.7.2009 / 1:57

הרשות השניה תדון היום באפשרות לזמן לשימוע את בעלי המניות של ערוץ 10, בטרם תתקבל החלטה אם לאפשר להם להתמודד במכרז החדש על הערוץ

מועצת הרשות השנייה שוקלת לזמן לשימוע את בעלי המניות של ערוץ 10 כדי להחליט באופן סופי אם לאסור עליהם לגשת למכרז החדש על הערוץ. המועצה תדון בנושא בישיבתה היום.

בשימוע זה, אם יוחלט לקיימו, יוזמנו בעלי ערוץ 10 לרשות כדי להציג בפניהם את האיסור שמתכננת הרשות להטיל עליהם, המונע מהם להחזיק בגוף חדש שייגש למכרז על הערוץ, ולקבל את תגובתם. בשבוע שעבר הוגשה לרשות חוות דעת משפטית, לפיה הרשות תוכל לאשר לבעל מניות נוכחי בערוץ 10 להיות בעל שליטה בקבוצה חדשה שתיגש למכרז, במידה שיחזיר את חובותיו למדינה, תוך בחינת כל מקרה לגופו. מועצת הרשות השנייה דחתה את חוות הדעת וביקשה לאסור באופן גורף על בעלי המניות הנוכחיים לגשת למכרז החדש, מאחר שהם עדיין חייבים כסף לרשות.

על פי חוות הדעת, יוכל גורם המחזיק עד 20% בזכיין נוכחי בערוצים המסחריים, כולל זכייניות ערוץ 2, להיות בעל שליטה בגוף חדש שיתמודד במכרז תוך התחייבות למכור את אחזקותיו באותו גוף במידה שיזכה במכרז. בישיבת המועצה ביום ראשון שעבר הוחלט לאסור על כל בעלי מניות בגוף שחייב כסף לרשות להתמודד במכרז, מה שמגביל גם את בעלי המניות בערוץ 2 משום שגם לרשת וקשת חובות לרשות.

גורמים שונים ברשות ביקשו לדחות את האיסור עד שיתברר אם בעלי המניות בערוץ בכלל מעוניינים לגשת למכרז החדש אולם במועצה מעדיפים לקיים את השימוע כבר עכשיו. בישיבת המועצה צפוי להתארח גם שר התקשורת משה כחלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully