וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנון דיק מועמד לתפקיד יו"ר רשות השידור

ענת קם

6.7.2009 / 11:36

השר הממונה על רשות השידור יולי אדלשטיין המליץ על דיק לתפקיד. דיק שימש בעבר מנכ"ל קבוצת בזק, דירקטור ברשת מטעם עלית והוא מחזיק מניות בשתי תחנות רדיו אזוריות

השר הממונה על יישום חוק רשות השידור יולי אדלשטיין ממליץ על אמנון דיק לתפקיד יושב ראש רשות השידור. לאחר התפטרותו של יושב ראש הרשות הקודם משה גביש, בחן השר את מועמדותם של מספר אנשים והחליט השר להוסיף את דיק כמיועד מטעמו לתפקיד היושב ראש.

דיק הוא איש עסקים ויועץ לחברות בין-לאומיות בחו"ל בתחומי אסטרטגיה, המיזוגים והרכישות. בעבר כיהן כמנכ"ל קבוצת בזק וביצע את תהליך ההפרטה של החברה עם רשות החברות ומשרד האוצר. בנוסף, שימש יושב ראש ומנכ"ל עלית אינטרנשיונל וכיהן במספר תפקידים בכירים בתחומי השיווק והמסחר. עוד כיהן דיק כמנכ"ל שקם, מנכ"ל יפאורה, משנה למנכ"ל עלית תעשיות, מנכ"ל מעדנות ומנהל השיווק והמכירות של קוקה-קולה ישראל.

מלשכת השר אדלשטיין נמסר, כי לדיק ניסיון מוכח ומוצלח בהבראת חברות גדולות, בהובלת שינויים אסטרטגים ושיווקיים ויישומם בהצלחה, בפיתוח עסקי, במיזוגים ורכישות וניסיונו בתחום התקשורת היווה שיקול בהחלטתו של השר אדלשטיין. דיק שימש שותף להקמת זכיינית ערוץ 2 רשת ודירקטור בה מטעם חברת עלית כמו כן היה אחד מבעלי רדיו ללא הפסקה FM103 ורדיו צפון FM104.5.

בבעלותו של דיק 12% ממניות רדיו ללא הפסקה ורדיו צפון והוא משמש כדירקטור ברדיו. אולם הוא התחייב להתפטר מהדירקטוריונים ולהעביר לנאמנות עיוורת את מניותיו, כדי שימכרו כל אחזקותיו ברדיו עם אישור הממשלה את מינויו, זאת על-מנת למנוע כל ניגוד עניינים בביצוע תפקידו כיושב ראש. דיק הודיע לשר אדלשטיין כי במידה ואכן יתמנה ליושב ראש, יבקש לבצע את תפקידו ללא שכר, כפי שעשו בעבר משה גביש ויושבי ראש נוספים.

השר אדלשטיין מסר: "התחייבתי לאתר אדם שמסוגל להוביל רפורמה מקיפה ברשות השידור ואכן אמנון דיק הוא בעל ניסיון מוכח וכישורים נדרשים על-מנת לעמוד במשימה קשה זו. השאיפה שלי הייתה להרכיב מליאה שתייצג מגוון רחב של דעות, עמדות ותרבויות בחברה הישראלית ואני מצפה שאלה שיכללו בה יקדישו מזמנם, ממרצם ומניסיונם בעיצובו מחדש של השידור הציבורי".

הפרצופים החדשים בדרך למליאת רשות השידור

השר אדלשטיין את רשימת המועמדים שלו למליאת רשות השידור. רשימת המומלצים כוללת 29 מועמדים, בהם 12 נשים וששה חברי מליאה המכהנים בה כיום. הרכב המליאה הסופי תלוי בהמלצתם ובהתייחסותם של 139 הארגונים המכותבים על הצעתו של השר וכן באישורה של ועדת המינויים.

המועמדים למליאת הרשות הם חברי הועד המנהל רחל קרמרמן-מרידור ונציג אמ"י יעקב נווה וחברי המליאה המכהנים כיום מירון אייזקסון, נורית ירדני-לוי, דן פתיר ויעקב שחם. מועמדים מומלצים נוספים שאינם חברי המליאה הנוכחית הם פרופ' אליהו פולק, ד"ר אמיר גילת, אסתי אפלבאום-פולני, יואל ישורון, השופטת בדימוס ד"ר בלהה כהנא, וידה אליאס משעור, אנתמר הלל, ד"ר נגסט מנגשה, עורך הדין עלאא מחאג'נה, עורך הדין רפאל מלאכי, מוטי גלעדי, רינה גרינברג, קאסם מוחמד עפיף, גיל מזרחי, קובי זליכה, קרן ברק, עורך הדין מרדכי איזנברג, גאולה אבידן, אלונה אריאלי-להב, נטע אריאל, אריק זיו ועקיבא נוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully