וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המופע של שיא הרגש

ענת קם

6.7.2009 / 16:24

נטוויז'ן 013 תשנה את הפרסומת בה קורא אדם לנתק את אמו מהמכשירים, עקב תלונות רבות של צופים. נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה: "צריך מעט רגישות גם בפרסומות"

חברת נטוויז'ן תשנה את הפרסומת שבה קורא אדם לנתק את אמו מהמכשירים (כאשר הכוונה היא למכשיר הטלפון). החברה שעתה לתלונות רבות שהתקבלו בעקבות שידור הפרסומת.

מהחברה נמסר: "בבדיקה שערכנו בקרב קבוצת מיקוד מייצגת טרם העלאת הקמפיין ולאחר העלאתו לשידור, נמצא כי הקמפיין אינו פוגע בצופים וכי הוא מאוד אהוד, משעשע והומוריסטי (...) עם זאת, אנו מתייחסים ברצינות לפניות המועטות שהתקבלו, מתנצלים בפני מי שנפגע מתוכן הדברים והחלטנו לערוך את הקמפיין באופן כזה שימנע פגיעה באנשים הרגישים לכך". עם זאת בנטוויז'ן 013 מציינים כי הפרסומת אפקטיבית והביאה לעלייה במתחברים.

נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה גיורא רוזן השיב אתמול תגובה חריפה לכמה תלונות שהתקבלו ברשות על הפרסומת לנטוויז'ן 013 באמצעות משרד הפרסום גיתם, בתגובתו של רוזן נכתב: "אני סבור שמדובר בפרסומת מקאברית עם הומור שחור משחור ומעבר לכך יש בפרסומת האמורה פגיעה ברחשי לב של ציבור לא קטן החשוף לבעיה האמורה (...) צריך מעט רגישות גם בפרסומות ובמיוחד כאלו המדמות מצב של דיני נפשות. לב קר, מקאבריות ואכזריות הם ניצול ציני של המסך במחיר עלותה של פרסומת". רוזן קרא לרשות לתת דעתה על הפרסומת ולנצל את סמכותה בהתאם.

תגובתו של רוזן נשלחה לכמה מתלוננים, בהם עמותת "לילך - לחיות ולמות בכבוד", שכתבה לרוזן כי מדובר ב-"תשדיר ציני ומעורר חלחלה באופן בלתי נסבל. כל מי שחווה אי פעם אירוע מסוג זה, במהלכו נאלץ להעמיד את הסבל וההשפלה שעובר אחד מיקיריו מול הפעולה קורעת הלב של ניתוקו ממכונת הנשמה או כל מכשיר מאריך חיים אחר, אינו יכול שלא להיפגע עמוקות מהשימוש הנלוז בסיטואציה המדובר לצורכי פרסום והגדלת רווחיה של החברה". בינה דיבון, דוברת העמותה, קראה בפנייתה לרוזן להורות על הסרת הפרסומת מהערוצים המסחריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully