וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לין ויש דיין

ענת קם

6.7.2009 / 17:28

הטלוויזיה החינוכית תעלה תכנית משפט חדשה בשיתוף פעולה תוכני עם בית המשפט העליון ובהגשת עורכת הדין אורנה לין. בין המרואיינים: נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק

הטלוויזיה החינוכית תעלה ב-9 ביולי תכנית משפטית חדשה בשם "חסר תקדים", שתציג ראיונות בשילוב קטעים מומחזים שיציגו סוגיות מהותיות שעלו לדיון בבית המשפט העליון ב-60 השנים האחרונות ושלהכרעה בהן משמעות חברתית רחבה. התכנית הופקה בשיתוף פעולה עם בית המשפט העליון ועם מטה שנת ה-60 למדינה ותתמקד בכל פרק בתיק אחד, אשר יצר תקדים משפטי שהשפעתו עדיין מהדהדת. הדגש בתכנית הוא על הדינאמיקה שבין משפט לחברה ובין הפרט העותר לפסק הדין. את התכנית תנחה עורכת הדין ארנה לין והיא תשודר מדי יום חמישי בשעה 17:30 בערוץ 2.

בין המרואיינים בתכנית יהיו נשיאי ושופטי בית המשפט העליון בדימוס, בהם יצחק זמיר, מישאל חשין, מאיר שמגר, אהרן ברק, דליה דורנר, טובה שטרסברג-כהן ואליהו מצא, שידברו על פסיקות תקדימיות להם היו שותפים. הנושאים שיעלו לדיון בתכנית הם חופש ביטוי, זכויות הילד, הזכות לשוויון, דת ומדינה, זכויות מיעוטים, ביטחון, חברה רב תרבותית ואקטיביזם שיפוטי.

מלבד השופטים יתראיינו בתכנית גם העותרים עצמם או מי שהייתה לו מעורבות ישירה במשפט. מרואיינים אלו יתייחסו למענה שנתן פסק הדין לעתירה בראי הזמן. לסיכום הנושא יתראיינו אנשי אקדמיה, אשר יתייחסו למידת האפקטיביות של הפסיקה ומשמעותה בהקשר החברתי הרחב.

בסדרה ישולבו גם קטעים מומחזים: כל פרק יפתח במונולוג של שחקן, המגלם את העותר, שיסביר את העילה לעתירה. בהמשך הפרק ישולב דיון מבוים בין שני פרקליטים אמיתיים, אשר יעלו את הטענות המשפטיות ואת הדילמות העקרוניות ברקע הדברים. הפרק הראשון של התכנית יעסוק בעתירה שהגיש הועד נגד עינויים נגד השב"כ. בתכנית יתארחו נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק, היועץ המשפטי של השב"כ לשעבר עורך הדין אריה רוטר ופרופ' איל בינבנישתי .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully