וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ההפקות של רשות השידור הוצאה מחוק ההסדרים

ענת קם

6.7.2009 / 18:52

הקרן תתחיל לפעול לאחר הליך חקיקה ובמקביל ליישום הרפורמה ברשות. בהחלטה תמכו שר האוצר שטייניץ, השר הממונה אדלשטיין ויו"ר ועדת כלכלה ח"כ אקוניס

הקרן להפקות של רשות השידור תצא מחוק ההסדרים ותעבור הליך חקיקה נפרד שיכלול את תחילת פעולתה במקביל ליישום המלא של הרפורמה ברשות, כך הוחלט היום בתום ישיבה משותפת של ועדות הכלכלה והחינוך של הכנסת. בישיבה הציע מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר להקים כבר עכשיו קרן אליה יועברו 15 מיליון שקל מתקציב הרשות ו-15 מיליון שקל נוספים ממשרד האוצר, על חשבון אגרת התדרים שמשלמת הרשות. על פי הצעתו קרן זו תחל לפעול כבר בינואר 2010 וביולי באותה שנה יתווספו אליה 30 מיליון שקל נוספים עם כניסת החוק החדש לתוקף. נציגי האוצר שנכחו בדיון התנגדו להצעתו.

יושב ראש ועדת הכלכלה חבר הכנסת אופיר אקוניס אמר בדיון שלשידור הציבורי בישראל יש חשיבות רבה ויש לבצע בו רפורמה משמעותית. לדבריו, "ההצעה שנידונה היום בקרן נפרדת להפקות מקור רצוי שתהיה חלק מהרפורמה, ועל כן יש לדון בכך בנפרד מחוק ההסדרים".

הצעת החוק הוצגה על ידי נציג האוצר אורי ישראלי ועיקרה הבטחת ההוצאה על הפקות מקומיות קנויות, כאשר נושאי תוכן יישארו באופן בלעדי ברשות השידור. בהצעה מדובר על פתיחת חשבון ייעודי בו יופקדו כספים לביצוע הפקות מקומיות קנויות בלבד ובמקביל מינוי מפקח חיצוני לאותו חשבון ההפקות על ידי הוועד המנהל של רשות השידור ובאישור השר הממונה. על פי הצעת האוצר ימונה המפקח לארבע שנים.

שקלאר הציג בדיון נייר עמדה לפיו העמדת תקציבים ייעודיים תתאפשר רק עם יישומה המלא של הרפורמה. אם הרפורמה לא תתממש, החקיקה שתחייב את הרשות להעביר עשרות מיליוני שקלים לקרן ההפקות תהיה גזרה שהרשות לא תוכל לעמוד בה. אלברט סחרוביץ, ראש המטה של השר הממונה על רשות השידור יולי אדלשטיין אמר כי למרות מספר הסתייגויות מהמנגנון השר תומך בהצעה אך רואה ברפורמה את הנושא המרכזי ברשות ולדעתו אין טעם בקיום הדיון כל עוד הרפורמה לא מיושמת במלואה.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה הוסיף שקלאר: "לו ההצעה הייתה מתקבלת היינו מפרסמים מכרזים להתקשרויות כבר עכשיו, הפקות לא מתבצעות מהיום להיום. עכשיו זה יעבור בחקיקה רגילה וחבל כי איבדנו את המומנטום".

בדיון נידונה גם סוגיית אגרת הטלוויזיה ואמצעי גבייתה. חבר הכנסת אלי אפללו הציע להשתמש בקבלנים מחברת גבייה חיצונית שידאגו לתשלומי האגרה מהאזרחים, מאחר שהרשות לא משקיעה מספיק בגבייה. שקלאר אמר כי פתרון כזה לא יביא לאחוז גבייה גבוה יותר. חבר הכנסת כרמל שאמה הציע לגבות את האגרה ביחד עם התשלום לחברת הכבלים או הלווין אליה משתייך הלקוח, אולם חברות הכבלים והלווין הביעו בעבר התנגדות נחרצת להצעה דומה בנימוק על שמירת פרטיות הלקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully