וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק החדשות המקומיות אושר במליאת הכנסת

ענת קם

7.7.2009 / 3:02

מליאת הכנסת אישרה ללא מתנגדים את ההצעה להאריך את הסדר שידור החדשות המקומיות בשנה

הצעת החוק להארכת ההסדר המאפשר את שידור החדשות המקומיות אושרה אתמול (שני) בקריאות שניה ושלישית במליאת הכנסת. על פי הצעת החוק, תמשיך רשות השידור להפיק את החדשות המקומיות עבור HOT עד סוף יוני 2010. השנה, בעקבות הפחתת התמלוגים ל-HOT ובהתאם לכך הקטנת החלק מהתמלוגים המועבר לרשות לטובת הפקת החדשות מ-25 מיליון שקל ל-18 מיליון שקל, תשתתף גם yes במימונן ומתמלוגיה יועברו שבעה מיליון שקלים לרשות.

לפני כחודש וחצי שררה אי ודאות גדולה באשר להמשך שידור החדשות המקומיות משום שהחוק המאפשר את שידורן לא הוארך בזמן ותקופת ההסדר הקודמת הסתיימה ב-30 ביוני. רשות השידור נערכה בסוף מאי לאפשרות הפסקת שידור המהדורות והודיעה לכל עובדי חטיבת החדשות המקומיות על סיום עבודתם. במהלך חודש יוני הודיע משרד האוצר כי הוא מאריך בחודש את ההסדר, עד סוף יולי, על מנת להגיע לפתרון הבעיה. עם אישור הצעת החוק בועדת השרים חקיקה בשבוע שעבר משכה הרשות את כל מכתבי הפיטורים והודיעה לעובדים על חזרה לשגרה.

השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור יולי אדלשטיין, אשר פעל מול האוצר בנושא סגירת החדשות המקומיות, בירך על אישור החוק: "אני שמח שהצלחנו למנוע פיטורים של עובדים רבים של רשות השידור, רובם אנשים מהפריפריה ושהבמה לתכנים פריפרייאלים תמשיך להתקיים ויינתן מענה לציבור מהפריפריה לומר את דברו על גבי המסך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully