וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור ביקשה צו מניעה נגד עיצומי העובדים

ענת קם

7.7.2009 / 10:00

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים ידון היום בבקשת הרשות, שטענה כי השביתה מתקיימת שלא כדין ובחוסר תום לב. בינתיים השדרנים בקול ישראל לא מקבלים סינגלים

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים ידון היום בבקשת רשות השידור להוציא צו מניעה נגד העיצומים שנוקטים עובדי המנהלה ברשות מזה קרוב לשבועיים. ביום ראשון האחרון הגישה הרשות לבית הדין את הבקשה לצו המניעה, באמצעות עורכי הדין יונתן פסי וסיגל הורוביץ, בה נטען בין היתר כי שביתת העובדים היא שביתה שלא כדין, מאחר שהעובדים לא הכריזו על סכסוך עבודה והמתינו 15 יום לפני שפתחו בעיצומים. בשל כך, היא גם שביתה בלתי מוגנת.

בהמשך מפרטת הרשות את הסיבות בגינן יש להורות לעובדים על הפסקת העיצומים. הרשות טוענת כי שביתת העובדים אינה מידתית, מאחר שהיא חלה על כ-400 עובדים בלבד אך בפועל משביתה את פעולתם של 1,500 עובדים נוספים. כמו כן, טוענת הרשות כי עיתוי השביתה, בעיצומה של הרפורמה ברשות וערב פתיחת משחקי המכביה שישודרו בחלקם בערוץ 1, מעיד על חוסר תום לב של השובתים. יתרה מזו, הרשות כתבה בבקשתה כי צעדי השביתה מסכלים את הרפורמה ו- "משמעות סיכולו של הליך ההבראה המתמשך והמתנהל ברשות מזה כשנתיים ימים, והמגיע לשיאו בימים אלה, הינה אחת - סגירתה של הרשות, על כל המשמעויות הנובעות מכך לגבי השידור הציבורי בטלוויזיה וברדיו ולגבי עובדי הרשות וספקיה".

בלי פרומטר ובלי נייר טואלט

עובדי המנהלה ברשות השידור נוקטים מזה כעשרה ימים עיצומים שונים במחאה על אי העברת תוספת השכר בגובה 16% לה הם זכאים ושמתעכבת מזה כתשע שנים. העובדים משביתים את הטלפרומטרים בשידורים החיים, לא מקבלים קהל באגף הגבייה, לא מעבירים תשלומים והזמנות לספקים, לא ניתנים שירותי מזכירות ועוד. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי בימים האחרונים אף נגמרו נייר הטואלט בשירותים וניירות הצילום במשרדי הרשות בשל העיצומים.

בנוסף, לא מתבצעת העברה של דברי דואר מחדר הדואר לנמענים השונים ברשות. אחת המשמעויות היא שלא מועברים לעורכים המוזיקליים ברשת ג' וברדיו 88FM דיסקים וסינגלים חדשים, שנשארים בחדר הדואר ואף לא נשלחים חזרה לשולחיהם. גורם באחת מחברות התקליטים סיפר לוואלה! ברנז'ה, כי עיכוב העברת הסינגלים פוגע קשה ביוצרים וכן גורם לנזקים כספיים לא מבוטלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully