וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי רשות השידור יחזרו לעבודה סדירה

ענת קם

7.7.2009 / 15:43

בית המשפט קבע כי העובדים יפסיקו את עיצומיהם למשך שבוע לשם ניהול משא ומתן עם הנהלת הרשות

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע היום כי עיצומי עובדי המנהלה ברשות השידור יופסקו למשך שבוע לשם ניהול משא ומתן בין העובדים וההנהלה. הרשות הגישה לבית הדין בקשה לצו מניעה נגד עיצומי העובדים, בטענה ששביתתם אינה חוקית ואינה מידתית. אב בית הדין השופט אייל אברהמי קבע כי ביום שלישי הבא, ה-14 ביולי, יתקיים דיון נוסף ועד אז ינהלו הצדדים משא ומתן על תוספת ה-16% לה זכאים עובדי המנהלה ושבגינה פתחו בעיצומיהם.

מזה כעשרה ימים נוקטים עובדי המנהלה ברשות בעיצומים בעקבות אי העברת תוספת השכר, אשר כבר בשנת 2000 נקבע כי הם זכאים לה. בין היתר, שובשו שידורי החדשות בערוץ 1 באמצעות השבתת הטלפרומפטר והכותרות עם שמות המרואיינים, לא התבצעה קבלת קהל באגף הגבייה, לא בוצעו הזמנות ותשלומים לספקים ועוד. אחת הבעיות שגרמו העיצומים היא סוגיית המוניות - מאחר שלא בוצעו הזמנות מוניות לעובדים בשעות לא שגרתיות, שילמו עובדי רשות השידור עבור הנסיעות מכיסם הפרטי בסכומים שהצטברו לאלפי שקלים. החזרת התשלום לעובדים צפויה לעלות לדיון במסגרת המשא ומתן.

בית המשפט הורה כי עד סוף השבוע יקיימו הצדדים שתי פגישות לפחות ובמידת הצורך שתי פגישות נוספות בתחילת השבוע הבא וקבע כי על הנוכחים לדווח לבית הדין עד מחר (רביעי) בשעה 12:00 על מועדי הפגישות ומי שעתיד להשתתף בהן.

מרשות השידור נמסר כי הנהלת הרשות רואה הישג בהתעקשותה להמשיך במשא ומתן אך ורק אם יופסקו העיצומים.

ענת עוזרי, יושבת ראש ועד עובדי המנהלה בטלוויזיה ודוברת מטה המאבק: "בית הדין אמר היום את דברו ונהיר עכשיו לכולם כי הסכמים צריך לכבד. אנו בעיצומה של רפורמה ברשות השידור וכצעד בונה אמון נשמח לראות את סוגיית תוספת ה-16% מגיעה סוף סוף לסיומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully