וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי צונן

ענת קם

7.7.2009 / 17:27

היוצרים זועמים על ההחלטה להוציא את קרן ההפקות של רשות השידור מחוק ההסדרים: "בגלל פחד ההנהלה והשר להתעמת עם העובדים הרשות תמשיך להוציא את מיטב כספה על משכורות"

מטה מאבק היוצרים הגיב היום בחריפות להחלטת ועדות הכלכלה והחינוך של הכנסת שלא להכניס את כי קרן הפקות המקור של רשות השידור לחוק ההסדרים.

היוצרים מאשימים את משרד האוצר בטרפוד ההצעה של יושב ראש הרשות מוטי שקלאר שיכלה לטענתם לקדם את הרפורמה ואת השקעת הרשות ביצירה מקורית. היוצרים הגדירו את התנהלות בכירי האוצר כ-"סירוב קטנוני", מאחר שסירבו להצעה לתרום 15 מיליון שקל. לטענת היוצרים, גם השר הממונה על רשות השידור יולי אדלשטיין ויושב ראש ועדת הכלכלה חבר הכנסת אופיר אקוניס אשמים בהתנהלות שפגעה בהסדר.

במטה המאבק הביעו תמיכה בהצעתו של חבר הכנסת חיים אורון שהועלתה בישיבה ולא התקבלה, לפיה הפעלת חשבון ההפקות הנפרד תידחה בחצי שנה, עד לתחילת ביצוע הרפורמה ובינתיים תשקיע הרשות 30 מיליון שקל בהפקות מקור כשמחצית מהסכום יועבר על ידי האוצר. היוצרים מאשימים את בכירי משרד האוצר שסירבו להסדר, שלדבריהם "עלותו התקציבית השולית עומדת ביחס הפוך לקריטיות שלו עבור רשות השידור ושוק היצירה המקומי".

עוד נמסר ממטה המאבק: "בגלל שהשר הממונה אדלשטיין והנהלת הרשות ממאנים להתעמת עם העובדים ולהביא סוף סוף את הרפורמה לידי ביצוע וגם האוצר מצדו מסרב להפגין כל גמישות, הרשות תמשיך להוציא את מיטב כספה - כספי הציבור משלם האגרה - על משכורות ולא על יצירה ותרבות. למטה מאבק היוצרים אין מנוס מלהסיק שהרפורמה ברשות השידור, משימה לאומית וחברתית מהמעלה הראשונה, אינה חשובה מספיק לאף אחד מהגורמים שאמונים על קידומה ומימושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully