וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר חופשי

ענת קם

8.7.2009 / 15:37

הכנסת אישרה בקריאה טרומית: ערוצים 9 ו-24 הממומנים מפרסומות לא יחויבו להעביר דמי מעבר בגובה שני מיליון שקלים ל-HOT ו-yes עבור שידורם

הצעת החוק לביטול תשלום דמי המעבר של ערוצים 9 ו-24 לחברות הכבלים והלווין עברה לפני שעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת. על פי הצעת החוק, שזוכה להתנגדות של משרד התקשורת, לא יחויבו ערוצים 9 ו-24 הממומנים מפרסומות להעביר דמי מעבר בגובה שני מיליון שקלים כל אחד ל-HOT ו-yes עבור שידורם.

בפניה ששלחו מנהלי הערוצים לחברי ועדת השרים לחקיקה לפני כשבועיים נכתב כי ללא ביטול דמי המעבר קיומם של הערוצים מצוי בסכנה וכי "עבור ערוצי נישה שמפסידים כבר היום עשרות מיליוני שקלים, מדובר בגזר-דין מוות". עם זאת, בהמשך נכתב כי בזכות הערוצים נהנות HOT ו-yes ממאות אלפי מנויים שמתחברים אליהן בזכות התוכן המוצע בהם. מנהלי הערוצים גם קבלו נגד האפליה לכאורה שנוקטות החברות מול הערוצים לעומת ערוצים אחרים שהן משדרות.

מ-yes נמסר בתגובה: בעלי ההון מנסים להרוויח מיליוני שקלים באמצעות המדינה, כסף שאינו מגיע להם". מ-HOT לא נמסרה תגובה.

יושב ראש מרצ, חבר הכנסת חיים אורון, הביע התנגדות להצעת החוק. במהלך ישיבת המליאה הזכיר אורון כי רק אתמול לא אישר משרד האוצר הקמה מיידית של קרן ייעודית להפקות מקור עבור ערוץ 1 והביע תמיהה על כך שחברי הכנסת נדרשים להצביע על נושאים שבין גופים עסקיים: "התנהל משא ומתן בין שני גופים, ועם כל הכבוד שניהם גופים עסקיים. אגב, יש הרבה מאד גופים עסקיים בארץ שעושים דברים חשובים מאד. זה עדיין לא אומר שבכל משא ומתן כזה מצטרפים חברי כנסת ואומרים 'סליחה, תעזבו את המשא ומתן. אנחנו באנו ונחוקק'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully