וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק טיימס דוחה את הדד ליין

ענת קם

8.7.2009 / 18:20

מספר מתעניינים ברכישת העיתון בוסטון גלוב ביקשו מהבעלים, חברת ניו יורק טיימס, לדחות את הדד ליין להגשת הצעות, בהמתנה להחלטת גילדת העיתונאים באשר לקיצוצים

חברת ניו יורק טיימס דחתה את תאריך היעד להגשת הצעות לרכישת העיתון בוסטון גלוב לסוף יולי. רוכשים פוטנציאליים ביקשו את דחיית תאריך היעד מהיום (רביעי), בין היתר כדי להמתין להחלטת גילדת העיתונאים ב-20 ביולי אם לקבל את תכנית הקיצוצים שהוצעה להם. הגילדה היא ארגון העובדים הגדול ביותר בעיתון. מקורבים לעסקה אמרו לאתר הניו יורק טיימס שהרוכשים האפשריים, המודעים ליוקרתו של העיתון, אך גם להפסדיו, ממתינים לסימני התאוששות בשוק הפרסום כפי שחוזים כמה מבכירי התעשייה האמריקאית.

בנוסף, שני אנשי עסקים בולטים בבוסטון איחדו כוחות לקראת אפשרות של הגשת הצעה משותפת והם מבקשים עוד זמן על מנת לאחד אסטרטגיות וקבוצות משקיעים. אחד מהם הוא סטיפן ג. פגליוקה, מנהל בכיר בקבוצת אחזקות גדולה ואחד מבעלי קבוצת הכדורסל בוסטון סלטיקס. השני הוא ג'ק קונורס, מנהל סוכנות פרסום לשעבר שעומד עתה בראש רשת מרפאות ובתי חולים. סטיפן א. טיילור, אחד ממנהלי הגלוב לשעבר ובן למשפחה שהחזיקה בעיתון עד 1993, הביע עניין אף הוא בהקמת קבוצת משקיעים לרכישת העיתון.

ניו יורק טיימס הציבה במקור לוח זמנים מהיר למכירת הגלוב, העיתון הבולט ביותר בצפון מזרח ארצות הברית, יחד עם עיתון קטן יותר במסצ'וסטס שחולק עמו משאבים. במכתב שנשלח לרוכשים עתידיים באמצעות בנקאי ההשקעות של הטיימס בגולדמן סאקס, החברה חיפשה גם רוכש שיכסה את הגירעון שנגרם בשל ההתחייבויות הפנסיוניות בגובה 59 מיליון דולר. לצד זה, החברה מנסה למכור גם את חלקה הקטן בקבוצת הבייסבול הבוסטון רד סוקס ונכסים הקשורים אליה.

לפני כשלושה חודשים הודיעה הטיימס לראשי איגוד העובדים שהגלוב בדרך להפסדים תפעוליים בגובה 85 מיליון דולר בשנת 2009, והעיתון ייסגר אם הועדים לא ייענו לתכנית הקיצוצים שתצמצם 20 מיליון דולר במשכורות העובדים ובתחומים נוספים. אם גילדת העיתונאים תאשר את התכנית זה יהיה השלב האחרון בדרך למטרה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully