וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניו יורק טיימס שוקלים לגבות תשלום על התכנים באינטרנט

ענת קם

12.7.2009 / 12:54

בעיתון מחפשים מקורות הכנסה נוספים לאחר שההכנסות מפרסום ירדו ברבעון האחרון ב-8% ומתכננים גם לגבות תשלום עבור תוכן בסלולר

חברת ניו יורק טיימס שוקלת לגבות תשלום חודשי של חמישה דולר עבור גישה לאתר האינטרנט שלה. אתר סוכנות הידיעות בלומברג דיווח כי החברה הודיעה על כך בסקר שערכה בקרב מנויי העיתון, בו שאלה גם אם מנויים יסכימו לרכוש מנוי מוזל בעלות 2.5 דולר בחודש. אתר הניו יורק טיימס הוא הפופולארי מבין אתרי אתרי האינטרנט של העיתונים הגדולים בארצות הברית והגלישה בו ללא תשלום.

החברה מחפשת מקורות הכנסה נוספים בשל הירידה בהוצאות האינטרנט של גופי השיווק. מכירות הפרסום באתר העיתון ובדומיינים אחרים שבבעלות החברה, ירדו ב-8% ברבע האחרון וב-3.5% ברבע הראשון של 2009, לעומת עלייה של 6.5% בשנה שעברה.

ניו יורק טיימס איבדה 2.2% מערכה עם סגירת המסחר בבורסה בניו יורק ביום שישי האחרון ובסך הכל ירדה המנייה ב-35% בשנה האחרונה. לעיתון יש כ-650 אלף מנויים והאתר שלו הוא אתר החדשות הנקרא ביותר, על פי נתוני חברת Comscore.

בכירי ענף ההוצאה לאור בארצות הברית דנו לפני מספר שבועות באפשרות גביית תשלום על תכני העיתונים באינטרנט. אתר הוול סטריט ג'ורנל מבית ניוזקורפ כבר גובה תשלום עבור חלק מהתכנים באתרו והחברות Hearst Corp ו-E.W. Scripps הודיעו כי הן בוחנות מודלים שונים של גביית תשלום.

ב-2007 סיים העיתון ניסוי בן שנתיים של חיוב משתמשים עבור טורים ותכנים אדיטוריאליים באתר. עורך העיתון בפועל ביל קלר אמר במפגש שאלות ותשובות און ליין כי בשיא הפרויקט, שכונה Times Select, היו לו כ-200 אלף מנויים והוא הכניס כעשרה מיליון דולר בשנה. בחודש שעבר אמר ראש החטיבה הדיגיטלית בחברה מרטין ניסנהולץ כי ניו יורק טיימס צפויה לגבות תשלום מצרכני התוכן באמצעות טלפונים סלולריים לפני שהיא תגבה תשלום מגולשים באתר. לדבריו, תוכן סלולרי מרוויח מפרסומות פחות מאתר האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully