וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום לא ויתרה על האייפון

איילה צורף ואמיתי זיו

12.7.2009 / 16:09

החברה מנהלת משא ומתן עם אפל במטרה להוריד את מספר המכשירים שתתחייב למכור בשנה לכ-70 אלף מכשירים, פרטנר ופלאפון התחייבו למכור כ-85 עד 100 אלף

סלקום ממשיכה לנהל מו"מ עם אפל העולמית במטרה להיות גם היא מהמפיצות של האייפון בישראל. ל-themarker נודע כי בבסיס המחלוקת בין החברות נמצא כעת כמות המכשירים אותם תתחייב החברה למכור בכל שנה משלוש השנים עליהן מדבר החוזה. בעוד פרטנר ופלאפון התחייבו למכור כ-85 עד 100 אלף מכשירים כל אחת, בכל שנה, בסלקום מנסים להוריד את גובה ההתחייבות לאזור ה-70-80 אלף ואולי אף פחות מכך, אם כי לעת עתה לא צלח הדבר בידיה.

בשלב זה סלקום היא החברה היחידה שלא חתמה על חוזה עם אפל, בעוד פלאפון וסלקום כבר החלו במהלכי שיווק של המכשיר: שתי החברות הקימו אתרים (כמעט זהים, בשל המגבלות השיווקיות שהשיתה עליהן אפל בשיווק מותג הדגל שלה) פתחו רשימות למעוניינים לקבל מידע אודות השקת המכשיר. כפי שנחשף ב-themarker פלאפון תחל בימים הקרובים במכירה מוקדמת של המכשיר תמורת 360 שקל, דמי מקדמה שישלם מי שיהיה מעוניין להיות מהראשונים שרוכשים את האייפון בישראל. בפרטנר לא מתכננים לערוך מהלך דומה.

בסלקום מקווים שאכן יצליחו לחתום על חוזה עם אפל, אך נערכים גם לאפשרות שישארו החברה היחידה בשוק שלא תשווק את המכשיר.

התוכנית העסקית עליה מתבססת סלקום, במידה ולא תשיק את האייפון בישראל, היא תמיכה שיווקית מאסיבית במכשירים חלופיים, בראשם ה-n97 של נוקיה. ההנחה של ראשי החברה היא אובדן של כ-50-60 אלף לקוחות בשנה הראשונה, לטובת החברות האחרות, בשל היעדר האייפון בקטלוג המכשירים שהחברה מוכרת. בסלקום מסרו בתגובה כי החברה אינה נמצאת על סף חתימה עם אפל וסרבו להרחיב בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully