כישלון האמבוש של אמבש

בית המשפט איפשר שידורה של כתבת התחקיר של ישראל רוזנר אודות הכת שמנהיג דניאל אמבש בתכנית "המקור" של ערוץ 10 הערב

ענת קם
12/07/2009

בית משפט השלום בירושלים הסיר את צו המניעה נגד שידור תחקיר על חסיד ברסלב דניאל אמבש בתכנית "המקור" הערב בערוץ 10. השופט אלכסנדר רון קבע שבשידור התחקיר יש עניין לציבור וכי המדיניות היא לא לפסול שידורים מראש וכי אם העותרת תחוש לאחר השידור שיש פגיעה בשמה הטוב, היא זכאית להגיש תביעת לשון הרע נגד הערוץ. את הבקשה לצו מניעה הגישה אחת מנשותיו של אמבש.

ישראל רוזנר כתב התכנית "המקור" יביא הערב את סיפורם של אמבש והכת שבהנהגתו. הכתבה, פרי של תחקיר מקיף בן כמה חודשים, כוללת תיעוד נסתר וגלוי של פעילות הקבוצה ושיחה עם אחת מנשותיו של אמבש.

דניאל אמבש הוא חסיד ברסלב שקיבץ סביבו כת. הוא נשוי למספר נשים ואב לעשרות ילדים. במקום בית הספר, נשלחים הילדים לקבץ נדבות ולמכור ספרי תורה בצמתים ובקניונים בירושלים. נשותיו וילדיו מתגוררים במבנים מוזנחים בשכונת ליפתא בירושלים וחסידיו בשכונת גבעת שאול הסמוכה. כפי שפורסם בתחקיר מוסף הארץ לפני כשנה, אמבש מאמין שהוא ממשיך דרכו של רבי נחמן מאומן ואת בשורת החסידות שלו הוא מפיץ גם באמצעות להקה שהקים "הבעטלרס" (הקבצנים) איתה הוא מופיע מעת לעת.

(עדכון אחרון 17:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully