וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הביד ההוא

ענת קם

12.7.2009 / 19:32

הרשות השניה סיימה להכין את ספר המכרז החדש לערוץ 10. סכום דמי הזיכיון שיציעו הקבוצות המתחרות יהווה רק 10% ממשקל ההחלטה על הזוכה

מועצת הרשות השניה קבעה היום בישיבתה את הקריטריונים לבחירת הזוכה במכרז על הפעלת ערוץ 10, לכשתפרסם. על פי ההחלטה, 30% ממשקל ההחלטה יהיו ידע וניסיון מקצועי של אנשי הקבוצה המציעה (15%), מבנה ארגוני (10%) ושילוב דירקטורים חיצוניים כנציגי ציבור (5%). עוד הוחלט, כי ה-"ביד", דמי הזיכיון שמועברים למשרד האוצר על ידי הזוכה, יהווה רק 10% ממשקל ההחלטה, בשונה מ-30% במכרז השני על הפעלת ערוץ 2 ב-2004. לדברי גורם במועצה, האחוז הגבוה שהוביל להתחייבות לסכומי "ביד" מאוד גדולים על ידי רשת וקשת, גרם להן בין היתר להיקלע למשבר כלכלי ולפגוע בהפקות.

60% ממשקל ההחלטה יהיה סעיף הפקות המקור. סעיף זה מהווה את הבסיס לקרן הפקות המקור עליה המליצה ועדת מרדכי במסגרת המעבר לרישיונות. מדובר בסכום חד פעמי שישולם על ידי הזוכה ביום קבלת כתב הזיכיון ונועד להשקעה בהפקות. הסכום ינוהל במנגנון נפרד מתקציב הרשות וישמש את הזוכה להפקת תכניות מקור בהיקף רחב יותר ממה שהחוק מחייב.

המועצה קבעה גם כי לא תוענק הגנת ינוקא למתמודד במכרז על ערוץ 10 בכל הקשור להפעלת חברת החדשות ותקציבה. על פי החלטת יושב ראש המועצה נורית דאבוש, יש לשמור על תחרות ופלורליזם בשידורי חדשות ולפיכך יש להבטיח שחברת החדשות תוסיף לפעול בתקציב סביר ולהוות תחרות לחברות החדשות האחרות.

בפועל הסתיימו כל ההכנות הדרושות מכיוון הרשות והשנייה לקראת פרסום המכרז וכעת כבר ניתן לפרסמו. נקודה נוספת שעל מועצת הרשות לדון בה היא אם לאפשר לבעלי המניות הנוכחיים בערוץ 10 לגשת למכרז. בעלי הזיכיון השונים הוזמנו להגיש את עמדותיהם בנושא עד היום (ראשון) וההכרעה תתקבל בישיבת המועצה ביום ראשון הבא.

בנוסף, אישרה היום המועצה בישיבתה את המינוי של צביקה שפירא כמנכ"ל קבוצת רדיו עכשיו המתמודדת במכרז על הפעלת הרדיו האזורי בשרון. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, שפירא מונה במקומו של יואב צור שמונה לעורך הראשי של מעריב. משה מנו, אחד מבעלי המניות, יחליפו כיושב ראש הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully