וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו עומדים לפני החשכה של שני גופי שידור"

ענת קם

13.7.2009 / 12:08

אביב גלעדי אחד מבעלי המניות ברשת בועידת התקשורת של גלובס: "המפלצת שנקראת שתי זכייניות עם חמישה בעלי מניות פס מן העולם. אנחנו צריכים ללכת למיזוג"

נעם כהן

הפאנל שעסק בהשקעות במדיה בכנס גלובס עמד כצפוי בסימן דבריו של יוסי מימן שהודיע כי בעלי המניות של ערוץ 10 יפסיקו להזרים כספים לערוץ. יושבת ראש הרשות השניה נורית דאבוש אמרה: "אילו המחוקק היה מותיר לנו את שיקול הדעת לא היינו יוצאים למכרז. התרענו על המצב של שוק התקשורת והטלוויזיה. גם מימן יודע שבמגרש שלנו מיצינו והגענו לנקודת אל חזור. עכשיו הסיפור נמצא במגרש של שרי האוצר והתקשורת. המחוקק לא מותיר לנו ברירה אלא לגשת למכרז".

גם מו"ל מעריב עופר נמרודי התייחס למצב ערוץ 10: "הגיע הזמן לרענן את איסורי הבעלויות הצולבות שכולו מהיסטריית יתר. היום מבינים שיש שוק פרסום קטן וצריך ללכת למיזוגים. מדינת ישראל הולכת לאבד ערוץ ולאף אחד לא איכפת. מה זה החוק? זו יצירה של אלוהים? לא. תשנו את החוק". דאבוש הצטרפה לדבריו של נמרודי וציינה כי הרשות השניה ביקשה לשנות את החוק.

אביב גלעדי, בעל המניות של רשת התייחס לאפשרות של מיזוג בשוק הטלוויזיה ואמר: " אין ספק שיש בעית אגו ויש פיזור גדול של שותפים ולא לכולם חשוב מה יקרה בערוץ זה או אחר. למוזי ורטהיים לא איכפת אם קשת תפסיד 10 מיליון שקל, זה הגרעינים שלו. אחת הרעות החולות של הטלוויזיה זה שבעלי הבית הם לא בעלי בית אמיתיים. הם לא חברות תקשורת אמיתיות, הם צעצועים שנפלו לידיים שלהם במקרה. חברות רב לאומיות לא יבואו לישראל כי אף אחד לא מזמין אותם בגלל רגולציה. הרגולטור כאן הוא גם בעל הבית עם 40% בחברת החדשות. למדינה אין מושג מה לעשות בתקשורת הישראלית".

נמרודי: "בגלל העובדה שיואב צור עורך מנהל רואים תוצאות בעיתון"

נמרודי התייחס למצב הקשה בו נמצא מעריב ואמר: "נוצרה סיטואציה בעקבות הצלב הזה שנפל עלינו שזה המשבר העולמי הקשה פלוס הכניסה המאסיבית של האינטרנט לחיינו שגרמה לעיתונים לחשוב מה עושים. קיבלנו החלטה להפוך את הלימון ללימונדה. התייעלנו באופן שלא האמנו שאפשר להתייעל בו. חתכנו כשבעה מיליון שקל בחודש בעלויות ההפקה, העובדים נרתמו וויתרו על שכר תמורת אופציות שזה חסר תקדים. הפכנו את החברה ליעילה הרבה יותר וצמצמנו את ההפסדים פי עשר. המוצר השתפר, עלינו ב 4000 מנויים בסוף 2008".

נמרודי דיבר על תכניות העיתון לעתיד ועל עורכו החדש של העיתון: "יואב צור הוא איש שטח שהקים את רשת המקומונים של מעריב. אני חושב שבגלל העובדה שהוא עורך מנהל באמת רואים את התוצאות בעיתון ואנחנו עכשיו עסוקים בשלב הבא. מעריב צריך להתאים עצמו להרגלים של הקורא המודרני. פעם העיתונות היומית הייתה מקור של מידע, תיאור של אירועים. היום בגלל שכל הניוז זורם באינטרנט אין סיבה לקרוא בבוקר עיתון עם תוכן שקראנו אתמול. אנחנו עובדים על עיתון שיהיה Opinion Paper במקום Newspaper. מקור לידע ולא לניוז. מעריב הולך להיות עיתון של ידע ופרשנות ודעה על מה שקורה, מה שבדרך כלל לא מוצאים באינטרנט. צריך לא להקל ראש בכך שכותרת בעיתון ראשי קובעת אג'נדה במדינה, כותרת באינטרנט לא. אני מאוד פתוח לשינויים מבניים, אין לי בשלב זה הרגשה שיש עם מי לדבר. המציאות היא שמעריב צריך להיות חזק ולרוץ קדימה, מי שרוצה להצטרף מוזמן".

אביב גלעדי סיכם את הדברים ואמר: "הדרך של רשת מאוד ברורה. המפלצת שנקראת שי זכייניות עם 5 בעלי מניות פס מן הולם. אנחנו צריכים ללכת למיזוג. אם אני היום רגולטור, אני מאפשר את המיזוג אבל צריך לראות מה יקרה בערוץ 10. צריך לבוא בן אדם שאומר שמחר יושבים ופותרים. מה שיציל את הטלוויזיה זה מיזוג ושהרגולטור יאמין שכוחות השוק לא יפגעו בנפשו הרכה של הציבור. שלא יחשבו שהם מגנים על תרבות כי אין תרבות במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully