וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרבדה-פוביה?

ענת קם

13.7.2009 / 20:51

yes פנתה למועצת הכבלים והלווין בטענה שחברת החדשות העצמאית של ערוץ 9 עלולה לשמש את הערוץ ככלי להשגת מטרות פוליטיות

yes פנתה היום ליושב ראש מועצת הכבלים והלווין ניצן חן בטענה שההיתר שניתן לערוץ 9 להפיק חדשות באופן עצמאי לא עומד בכללי ההפרדה המבנית בין הערוץ לבין הפקת החדשות כפי שנהוג בחדשות 2 ו-10.

במכתב ששלחה סמנכ"ל הרגולציה של yes מיכל רפאלי-כדורי נטען כי הערוץ ינצל את הפקת החדשות כ"קרדום לחפור בו בידי הערוץ ובעלי השליטה בו להשגת מטרותיהם העסקיות ואולי אף הפוליטיות... תוך רמיסה ברגל גסה של כללי האתיקה הבסיסים ביותר בדבר עצמאות שידורי החדשות וההפרדה המוחלטת הנדרשת בין הפעילות העסקית של הערוץ לבין המערכת העיתונאית".

במכתבה כותבת רפאלי-כדורי כי "מפרסומים בעיתונות עולה חשש כבד כי ערוץ 9, או מי מטעמו, ניצל לכאורה את כוחו ואיים על שרים כי הערוץ יפסיק לסקרם אם לא יתמכו בוועדת שרים לחקיקה בהצעת חוק התקשורת... התנהלות שבעקבותיה אף פנה יואל חסון, יו"ר ועדת ביקורת המדינה, למבקר המדינה על מנת שיבדוק נושא זה" וקראה לחן לבחון מחדש את ההחלטה שלא יצאה לשימוע ציבורי ושנראית לדבריה שגויה מיסודה. במכתב מצויין כי בכוונת החברה לפנות גם למועצת העיתונות בנושא.

ניצן חן מסר בתגובה: "מכתבה של yes הגיע לשולחני והנושא ייבדק לגופה של טענה ובלא קשר לעימות בין ערוץ 9 לבין yes על גביית דמי המעבר. להחלטת מועצת הכבלים והלווין אין קשר לסוגיית דמי המעבר וללחצים לכאורה שהפעיל ערוץ 9 על חברי הכנסת בסוגיה זו. המועצה אפשרה לערוץ 9 להפעיל את חברת החדשות באופן עצמאי מטעמי גיוון ופלורליזם במהדורות החדשות ותוך שורה של מגבלות והחמרות שהוטלו למטרות הפרדה בין ההתנהלות העסקית וההתנהלות העיתונאית, בהן מינוי אומבודסמן, יועץ משפטי צמוד, עורך ראשי שמנותק מהפעילות העסקית, הצמדות לתקנוני האתיקה העיתונאיים ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully