וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלי בן עובדיה: "אנחנו כבר רגילים להיאבק"

ענת קם

14.7.2009 / 12:47

סמנכ"לית חדשות 10 ועורכת מהדורת החדשות של הערוץ: "מעבר לכל המילים הגבוהות, יש כאן הרבה מאוד עובדים שהם והפרנסה שלהם זה הדבר הכי חשוב"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

הסתיימה הפגנת עובדי ערוץ 10 סמוך לכנסת ולמשרד האוצר בירושלים. העובדים חסמו את הכביש הסמוך למשך זמן קצר ולמקום הגיעה משטרה, אולם הסדר נשמר. בהפגנה השתתפו גם הטאלנטים של הערוץ ובכירי חברת החדשות בהם ראודור בנזימן, מיקי חיימוביץ', מיקי רוזנטל ועורכת מהדורת חדשות 10 טלי בן עובדיה.

בן עובדיה אמרה היום לוואלה! ברנז'ה: "מעבר לכל המילים הגבוהות, תמלוגים וזיכיונות ופלורליזם ודמוקרטיה, יש כאן הרבה מאוד עובדים שהם והפרנסה שלהם זה הדבר הכי חשוב".

כבוגרת הקפאת ההליכים ב-2003, מה שונה הפעם?

"המשבר הקודם הכה בהלם חברה צעירה במומנטום מטורף של צמיחה וזה הכה בנו כמו פטיש בראש. למשבר הזה אנחנו מגיעים אחרי תקופה ארוכה של כן ולא ואולי. גם לפני כמה חודשים, מיד אחרי הבחירות, היה משבר. ההבדל המהותי הוא שאנחנו כבר רגילים להיאבק. ב-2003 גם לא יכולנו להגיד שאסור לסגור את חדשות 10 בגלל חשיבות הפלורליזם התקשורתי. היום אחרי כל ההישגים והתרומה, גם לערוצים האחרים שהשתפרו בזכות העבודה שלנו, לבוא ולהגיד שאסור לסגור את חדשות 10 זו אמירה עם הרבה יותר עומק".

לדבריה בן עובדיה ההתנהלות העיתונאית לא תושפע מהודעת בעל השליטה בערוץ יוסי מימן, גם לא סיקור שרי האוצר והתקשורת בהם תלוי עתה עתיד הערוץ: "את האינטגריטי של חדשות 10 לא צריך להוכיח מחדש, זה אפילו לא חצה את קו מחשבתנו. אם היה מגיע אתמול כל סיפור שקשור לאחד השרים האלה והיה ראוי לפרסום בכל יום אחר, הוא היה מתפרסם כאילו אין מחר. זה כן משבר קשה, שמשפיע על רוחם של האנשים וקשה לתפקד אבל יש משהו בגנטיקה של חדשות 10 ובמכניזם שלנו שברור לנו שכל מה שקשור בדסק החדשות נפרד הפרדה מוחלטת. האינטגריטי כל כך מוכח שאפילו לא חשבנו על זה".

ביקור כחלון, אופטימיות זהירה

שר התקשורת משה כחלון ביקר מוקדם יותר הבוקר במשרדי ערוץ 10 בגבעתיים ונפגש עם עובדי הערוץ ששטחו בפניו את מצוקותיהם. השר הציג בפני העובדים הסדר שמנסה להתגבש בין משרדו, משרד האוצר והרשות השנייה. על פי הסדר זה, ייפרסו חובות התמלוגים ודמי הזיכיון של ערוץ 10 בשנתיים על מנת לאפשר לו להמשיך לפעול. השר כחלון מוכן לחתום על התקנות שיאפשר את פריסת התמלוגים המשולמים למדינה, אולם על פריסת דמי הזיכיון צריך לחתום שר האוצר. לדברי מקורבים לנושא, במשרד האוצר לא מעוניינים לחתום על פריסת החובות. אתמול (שני) נפגש השר כחלון עם ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, אודי ניסן, אולם לא הושגה הסכמה בנושא הערוץ בפגישה זו.

בביקורו היום במשרדי הערוץ הביע השר כחלון אופטימיות זהירה והוסיף שהאחריות המוטלת על כתפי כל השותפים לפתרון המשבר גדולה. לדבריו, ערוץ 10 וחברת החדשות שלו הינם נכס אמיתי וכי יש לשמר אותם ולו בשל מקורות התעסוקה שהם מספקים וכן בשל תרומתו החשובה לפלורליזם ולמגוון הדעות בערוצי הטלוויזיה המרכזיים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully