וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש תחושה שמדובר בספין שעלה לפסים תקשורתיים"

ענת קם

14.7.2009 / 19:23

הפירסומאי אילון זרמון לא מתרגש מהחלטת בעלי ערוץ 10 להפסיק את הזרמת הכספים: "קשה לי להאמין שאנשי העסקים יוותרו על הכוח". היוצרים: "חרדים לגורל עובדי הערוץ"

"אם לא תהיה אלטרנטיבה לברודקסטר היחיד שאפשר לשדר בו פרסומות, המצב של המשק כולו יחמיר". כך אומר היום לוואלה! ברנז'ה הפרסומאי אילון זרמון, מבעלי משרד הפרסום זרמון גולדמן. "אם רק הגדולים והחזקים יוכלו להרשות לעצמם לקנות ספוט בערוץ 2, הם רק ילכו ויתחזקו יותר ולגופים קטנים יהיה קשה לפרוץ. החשיבות של הערוץ והמשך קיומו גדולה לא רק עבור עולם הפרסום אלא למשק הישראלי כולו".

יחד עם זאת זרמון לא נבהל. לדבריו ההודעה על הפסקת הזרמת הכספים של בעלי הערוץ. לדובר באמצעי לחץ שנועד לסייע ללערוץ במשא ומתן מול משרדי הממשלה. זרמון הוסיף: "לא מפתיעה העובדה שהמשקיעים בערוץ הפסיקו להזרים כסף. הערוץ לא מתפרנס, מצליח להתקיים או מרוויח, אבל יש תחושה באוויר שמדובר בעוד ספין של משא ומתן שעלה על פסים קצת יותר דרמטיים ותקשורתיים, כיאה לערוץ תקשורתי. קשה לי להאמין שאנשי העסקים הגדולים יוותרו על עמדת כוח כל כך גדולה. גם הם יודעים שניהול נכון יכול להביא גם ערוץ מסוגו של ערוץ 10, בעולם הרגולטורי בו אנחנו חיים, לאיזון ואף רווח".

היוצרים דורשים ערבות מבעלי ערוץ 10 למילוי מחויבויות התוכן

מטה מאבק היוצרים הודיע היום כי הוא חרד לגורל מאות עובדי ערוץ 10 ומקווה שיימצא בהקדם הסדר שימשיך את פעילות הערוץ. עם זאת, בהודעה שפורסמה היום הדגיש מטה המאבק כי כל הסדר שיימצא חייב להתבצע ללא שינוי החוק ותוך עמידת הערוץ במחויבויות התוכן שלו עד תום תקופת הזיכיון שלו. לאחרונה אמרו גורמים ברשות השנייה כי בשנים 2008-2009 הערוץ ביצע מעבר למחויבויות המינימום בתחום התוכן שלו, אולם היוצרים דורשים ערבויות אישיות של בעלי המניות למילוי המחויבויות. לדבריהם, ללא עמידה במחויבויות תוכן וערבויות אישיות, "תהיה לדבר משמעות אחת ברורה ובלתי נסבלת: המשך הצפצוף על החוק הן מצד הערוץ והן מצד המדינה והרגולטור".

היוצרים מדגישים כי לא רק פרנסת הערוץ מוטלת על הכף מאחר שבמשך שנות צבירת חובותיו נמנעה פרנסה ממאות יוצרים. לדבריו, אם הערוץ לא יחזיר את חובותיו ואף יצבור חובות תוכן חדשים, פרנסתם של היוצרים תמשיך להיות מקופחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully