וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עד שהשרים לא ימצאו פיתרון, הבעיה לא תעבור"

ענת קם

15.7.2009 / 21:35

עובדי ערוץ 10 ממתינים לישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת בשבוע הבא. בידי הרשות השניה ערבויות על סך 38 מיליון שקל שאמורים לקיים את חדשות 10 עד כניסתו של זכיין חדש

בעלי ועובדי ערוץ 10 ממשיכים לייחל לישועה שתגיע מכיוון משרדי האוצר והתקשורת ומאשימים את המשרדים ב"פינג פונג". לדברי גורם בערוץ, בישיבת שהתקיימה היום אחרי הצהריים בהשתתפות בעל השליטה יוסי מימן, המנכ"ל יוסי ורשבסקי, היועצת המשפטית עורכת הדין דבורה קמחי ונציגי קבוצת מרחב, טענו קברניטי הערוץ: "השרים לא מבינים שזה עניין של ימים, אולי שבועות, עד שאלפי עובדים ילכו הביתה. עד שהשרים לא יישבו יחד ויחליט על פתרון שכולל פריסת חובות, הארכת זיכיון, מתן רישיון וביטול תמלוגים הבעיה לא תעבור".

הגורם התייחס גם לרון לאודר וארנון מילצ'ן, המחזיקים יחד כמעט מחצית מהערוץ אולם לא מזרימים אליו כסף מזה תקופה ארוכה ולא משתתפים בדיונים על עתידו: "הם רשומים כבעלי מניות אבל הם חושבים שמימן הפראייר היחיד שיעביר כסף וכמו שהוא אמר ביום שני, זה גדול עליו. מי שחושב שזה ספין לא מבין את חומרת המצב. עד שלא יסגרו את הערוץ הם לא יבינו שחג'בי הצלם בדרום ושי שפיגלמן המפיק בירושלים איבדו את מקום עבודתם וזה כבר יהיה מאוחר מדי כי אי אשר יהיה להוריד את השאלטר ולהרים חזרה".

בידי הרשות השניה ערבויות בסך 38 מיליון שקל שיפדו ביום בו יפסיקו בעלי ערוץ 10 בפועל את הזרמת הכספים. כסף זה אמור למנוע ואקום ולשמש את הפעלת הערוץ עד כניסתו של זכיין חדש, אם אכן יתקיים מכרז, בסוף ינואר 2010. הסכום אמור לשמש בעיקר את חדשות 10. התקציב השנתי של המהדורה המרכזית של חדשות 10 לשנת 2009 עומד על 61 מיליון שקל, אולם יש לזכור כי חברת חדשות 10 מפיקה עבור הערוץ מספר רב של תכניות בהן "המקור", "לונדון את קירשנבאום" ועוד. בשאר שעות השידור של הערוץ ישודרו במידת הצורך שידורים חוזרים ותכניות שנמצאות על המדף.

הימים הקרובים קריטיים

בערוץ נושאים כעת עיניים לישיבת ועדת הכלכלה שתתקיים ביום שני בצהרים ומגדירים את הימים הקרובים כקריטיים עבור הערוץ. בינתיים האווירה במסדרונות הערוץ מוגדרת כלוחמנית אך פסימית והעובדים נערכים להמשך המאבק שיכלול החל ממחר (חמישי) משמרות מחאה מתחת לבתי שרי האוצר והתקשורת במבשרת ובחיפה.

העובדים קיבלו בימים האחרונים רוח גבית מאגודת העיתונאים שהבטיחה סיוע ככל הניתן, מהערוץ הרוסי RTVI, מיוצרי טלוויזיה וקולנוע ועוד. עם זאת, עובד בערוץ הסביר לוואלה! ברנז'ה כי למאבק ההסברה יש קשיים בשל מורכבות הבעיה: "המלחמה פה היא על הרבה סעיפים. גם הרגולציה על הערוץ, שאלת הרישיונות, עמלות הפרסום, יש פה הרבה פרמטרים שבנו את המשבר. אתה צריך סיסמה, מין 'לחם עבודה', ופה קשה למצוא אותו".

קושי נוסף עליו מצביע העובד הוא הדימוי של הערוץ: "הדימוי הוא של משכורות בשמיים ולך תסביר שמשכורות גבוהות יש למיקי ויעקב, אולי עוד כמה טאלנטים אבל אצל רוב העובדים זה ממש לא ככה. הכל פה קשה להסברה וזה אחד האתגרים שלנו במלחמה על דעת הקהל".

הבעיה העיקרית, לדבריו, היא העובדה שהערוץ נתון כעת לחסדיהם של שלושה גופים שונים שכל אחד מהם משליך את האחריות על השני - משרד האוצר, משרד התקשורת והרשות השנייה. הרשות מצדה טוענת כי יש להאריך את זיכיון הערוץ ולמצוא מתווה חקיקתי לפריסת חובות שיאפשר זאת. במשרד התקשורת טוענים כי הם מוכנים למתווה של פריסת חובות ובמשרד האוצר מסרבים להתייחס לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully