וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברים את השינים לשוברים שתיקה?

ענת קם

19.7.2009 / 19:20

הקרן החדשה: עירית לינור וקובי אריאלי מסיתים לאלימות נגד חברי שוברים שתיקה. גל"צ: "אפשר היה בדיעבד לוותר על ביטוי או שניים". האזינו לקטע השנוי במחלוקת

מערכת וואלה!

הקרן החדשה לישראל פנתה היום למפקד גלי צה"ל יצחק טוניק בבקשה לפעול נגד ההתבטאות של עירית לינור וקובי אריאלי בתכניתם "המילה האחרונה" ביום חמישי האחרון. במכתב ששלח מנכ"ל הקרן ואיש רשות השידור לשעבר אליעזר יערי לטוניק, נטען כי דבריהם של לינור ואריאלי מהווים הסתה לרצח ואלימות נגד פעילי הארגון "שוברים שתיקה".

יערי מצטט את אריאלי שאמר: "האם המקרה של בוגדים שמאלנים, עם בעיות זהות שלא סגורים על עצמם, מלשינים עלינו למחנה אחר... השאלה היא מדוע החזקים שלנו לא מנפחים להם את הצורה ושולחים אותם הביתה עם צלקות?". בתגובה אמר לינור "אתה מדבר על ארגון 'שוברים שתיקה'... שהקריץ דו"ח עם כל מיני האשמות מגוחכות ולא מבוססות... תבסס את עצמך יא זבל!". השניים התייחסו לדו"ח ארגון "שוברים שתיקה" בו נחשפו עדויות חיילים ממבצע "עופרת יצוקה".

עוד כותב יערי: "בשלב זה של הדיון, השניים הבינו שדבריהם עד כה מצדיקים כתב תביעה פשוט על הסתה לרצח, ולכן, אחרי שהדברים נאמרו, התחיל דיון שבו אמר מר אריאלי שהוא חושב שדברי החיילים המשוחררים צריכם להישמע. כאן אוסיף כי בכל מקרי ההתעללות שהגברת לינור מבקשת בכל נפשה לדעת עליהם, (כך אמרה בשיחה) ובהם הושגה הרשעה, היו תולדה של 'הלשנה נבזית' של חיילים ששברו את השתיקה, אלה, שלינור ואריאלי מבקשים לפגוע בהם בשיטות שדודו טופז עומד עליהן כעת לדין. מין חלשלושים שלא שווים יריקה... ההבדל בין הגברת לינור ומר אריאלי ובין דודו טופז הוא שטופז מימן את האלימות מכיסו, ואילו במקרה של השניים שקוראים לנפח לבוגדים את הצורה, הם מתחבאים מאחורי הסינור הקרמי של גלי צה"ל".

בסיכום מכתבו קורא יערי לטוניק להביע הסתייגות מדבריהם של לינור ואריאלי בשל החשש שדבריהם יהוו אישור לגורמים אלימים לפעול נגד פעילי "שוברים שתיקה".

מפקד גלי צה"ל: הסגנון גובל לעיתים בחוצפה ובאלימות מילולית

מפקד גלי צה"ל יצחק טוניק מסר בתגובה: "כמה לא מפתיע כי תוך דקות מכתבו של מנכ"ל הקרן נשלח לכל אמצעי התקשורת בישראל ובכל זאת ראוי לזכור כי הדברים אליהם מתייחס מנכ"ל הקרן נאמרו במסגרת התוכנית 'המילה האחרונה' שהינה תוכנית פובליציסטית שמוגשת על ידי צמד שדרים שמייצגים לרב מחנות שונים ודעות שונות לעיתים בצורה שנונה והומוריסטית. במקרה האמור, התייחסו המגישים לעדויות האנונימיות והבלתי מבוססות – כך על פניו נראה שניסו להביא אנשי הארגון המתקרא 'שוברים שתיקה' וגם לדרך שבחרו לעשות זאת, העברת החומר באופן סלקטיבי מאוד לכלי תקשורת מסוימים. כל אלה עוררו באותו יום ביקורת רבה בציבור, גם אם בנוסח הדברים של צמד מגישי התוכנית אפשר בדיעבד לוותר על ביטוי או שניים, הרי צריך להסתכל על הדברים בהקשר שבהם נאמרו, כלומר התוכנית המסוימת והנושא המסוים.

"מעבר לכך, נראה לי כי הסגנון בו בחר מר יערי לנסח את מכתבו גובל לעיתים בחוצפה ובאלימות מילולית. במקרה שלו לא מדובר בדברים שנאמרו באופן ספונטני בתוכנית רדיו פובליציסטית בשידור חי. ואגב, לידיעת הכותב יערי, הגברת לינור שרתה כקצינה קרבית בחיל התותחנים של צה"ל, אבל אני חושב למשל, שאין זה מן העניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully