וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזית אינטראקטיבית

איילה צורף

20.7.2009 / 21:09

ינון לנדנברג הודיע על פרישה מאיגוד חברות הפרסום עד שערן גפן יודח מתפקידו כיושב ראש, זאת בשל בשל היעדר מדידה אחידה באינטרנט: "כל מה שמעניין את גפן זה כותרות"

חזית אישית נפתחה העבר בין שניים מבכירי עולם הפרסום האינטראקטיווי: ינון לנדנברג, יו"ר ובעלים של משרד הפרסום אידיאולוג'יק, הודיע היום בטוויטר על פרישתו מאיגוד משרדי הפרסום כל עוד ערן גפן, יו"ר yr אינטראקטיב, מכהן בתפקיד נציג משרדי הפרסום האינטראקטיוויים באיגוד.

"אני מודיע כאן ועכשיו שאני והארגון שבראשו אני עומד פורשים מאיגוד חברות הפרסום עד שערן גפן יודח מתפקידו", כתב לנדנברג בטוויטר. הרקע לדברים: היעדרותו של גפן מישיבה מכרעת שנערכה הערב בדבר מדיד אחידה של התעבורה באתרי האינטרנט בישראל, נושא שנסחב ללא פתרון מזה מעל לשנתיים.

בשיחה עם themarker אמר לנדנברג: "כל מה שמעניין את גפן זה איך הוא יכול לקבל עוד כותרות בעיתונים. ענף הפרסום האינטראקטיווי ממש לא מעניין אותו. כרגע אנחנו מחוץ לאיגוד. אם הוא יפרוש, נשקול לחדש את חברותנו באיגוד".

המשמעות היא שלנדנברג לא יחתום על הסכם המדידה המתהווה, שכן רק חברי איגוד יכולים לחתום על ההסכם. "האיגוד לא דואג לכך שמי שפועל נגד האיגוד - כמו שגפן עושה - לא יהיה הנציג שלנו בהנהלת האיגוד. כך למשל, הוא יצא נגד תחרות קקטוס הזהב כשבפועל זאת התחרות של האיגוד. הוא לא מתפקד בתור נציגנו בוועדת המדרוג, ובשנה האחרונה לא מתפקד בטיפול בשום נושא שקשור לתחום האינטראקטיב. כל המטרה שלו היתה להיבחר, ומאז שהוא נבחר הוא שכח שהוא צריך גם לתפקד".

בתגובה אמר גפן שהוא אכן מתכנן לפרוש מתפקיד נציג חברות האינטראקטיב בהנהלת איגוד משרדי הפרסום: "אני חושב שינון צודק, ולכן אתמוך בו כממלא מקומי בהנהלת האיגוד. אין לי ספק שהוא ימלא את התפקיד על הצד הטוב ביותר", אמר גפן.

בישיבה שנערכה הערב אושר התקנון בקרב כל המשתתפים, והמדידה כבר נמצאת באופק. זאת, יותר משנה וחצי מאז זכתה במכרז חברת גמיוס של אבינועם ברוג מנכל מרקט ווטש וארז בהטמי. לאחר שתחל, יימדדו כל האתרים על ידי תוכנה אחידה ושקופה שתספק נתונים על כל האתרים, בהם גם וואלה ו-ynet שמסרבים לקחת בה חלק. גמיוס תספוג את עלויות המדידה באתר וואלה - בעלות של כ-15-20 אלף שקל - ובתמורה סוכם כי החברה תוכל למכור את הדו"חות שתפיק המערכת לכל גוף שאינו חבר באיגוד משרדי הפרסום או באיגוד המפרסמים.

על פי הערכות המשתתפים, בתוך כשבועיים ייחתמו ההסכמים והמדידה תוכל לצאת לדרך. השתתפו בישיבה ואישרו את ההסדר: דורון טל, מנכ"ל סאצ'י אינטראקטיב; תימור גורדון, מנכ"ל ארק אינטראקטיב; אמיר וייס, מנכ"ל מקאן יוניברסל דיגיטל; שי נטע, סמנכ"ל גריי אינטראקטיב ותמיר יולביץ' מנכ"ל די סיי. לנדנברג, השוהה בחו"ל, לא השתתף בישיבה.

מצד האתרים השתתפו בישיבה: בועז שובל, סמנכ"ל השיווק של נענע 10 וגיא אליאב, מנכ"ל נענע10; עידו פולק, מנכ"ל themarker; אודי מילנר, מנכ"ל one; איתן זינגר, מנכ"ל זאפ ו-rest; ונציגי קשת, רשת, ביזפורטל וגלובס. נציגי msn נעדרו מהישיבה אך הודיעו שיחתמו על הסכם המדידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully