וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כסה ראשו

ענת קם

21.7.2009 / 16:18

חבר הכנסת מאיר פורוש זועם על כך שדב אלבוים, מגיש "מקבלים שבת" בערוץ 1 אינו חובש כיפה כשהוא מפרש את פרשת השבוע

סגן שר החינוך חבר הכנסת מאיר פרוש, פנה למנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר בטענה שבתכנית "מקבלים שבת" המשודרת בערוץ 1 המנחה דב אלבוים מפרש את דברי התורה כשראשו גלוי ותוך אמירת דברים שאינם מקובלים ביהדות ומהווים לדבריו חילול קודש. פורוש ביקש משקלאר לבצע בתכנית שינויים שיאפשרו צפייה של שומרי מסורת.

בתגובה ששלח היום שקלאר לפרוש, נכתב כי הצלחת "מקבלים שבת" נובעת מגישת המנחה לפרשת השבוע, שהיא לדבריו "פתוחה וסובלנית המאפשרת לכל אדם, ולא משנה מאיזה צד של המפה החברתית בישראל, לקרוא בדרכו את המקרא". שקלאר כותב כי אחוזי הצפייה בתכנית גבוהים ואף ציין כי קיבוץ הצפון הארץ שינה את שעת ארוחת הערב אצלו כדי של תתנגש עם התכנית.

לטענה בנוגע לראשו הגלוי של אלבוים, כתב שקלאר החובש כיפה בעצמו כי המנחה אינו חובש כיפה ביום יום ואין סיבה שיחרוג ממנהגו, ושאין בכל זלזול במקרא ובמורשת ישראל. לדברי שקלאר, "כל כולו אומר אהבה וכבוד למורשת ולתכניה, אלא שגם לאנשים שאינם חובשי כיפה יש בוודאי הזכות והחובה להיות חלק ממורשת ישראל בדרכם שלהם". התכנית "מקבלים שבת" משודרת בימי שישי אחר הצהריים וגם במוצאי שבת לטובת הציבור המסורתי. על פי נתוני רשות השידור, התכנית היא בין התכניות הנצפות ביותר באתר הרשות על ידי צופים מחוץ לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully