וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילדת העיתונאים של הבוסטון גלוב נשברה

ענת קם

21.7.2009 / 17:55

עובדי העיתון החברים בגילדה יסבלו מקיצוץ של כ-6% במשכורות, לצד צמצומים נוספים ובהם פיטורים. מדובר בצעד נוסף של חברת ניו יורק טיימס לקראת מכירת העיתון

גילדת העיתונאים של בוסטון, ארגון העובדים הגדול ביותר בבוסטון גלוב, אישרה את תכנית הקיצוצים במשכורות ובהטבות. אתר הגארדיאן מדווח כי שלשום (שני) הגיעה הגילדה, המייצגת כ-700 עובדים בעיתון, להסכמה עם חברת הניו יורק טיימס המוציאה את העיתון לאור. הגילדה הייתה איגוד העובדים האחרון עמו הגיעה הטיימס להסכמה על הקיצוצים, שאושרו בישיבתה ברוב של 366 מול 179. ששה איגודי עובדים נוספים כבר אישרו את התכנית. ניו יורק טיימס דחתה את תאריך הגשת ההצעות לרכישת הבוסטון גלוב כדי להשיג קודם את ההסכמה עם עובדי העיתון, דבר שיהפוך את הרכישה לכדאית עבור רוכשים פוטנציאלים.

הגילדה אישרה קיצוץ של כ-6% במשכורות, לצד צעדי צמצום נוספים ובהם פיטורים, הקפאת פנסיות וביטול ערבויות העסקה לכ-170 עובדים ותיקים של העיתון. הגלוב מעריך כי עלות חבילת הקיצוצים הכוללת שקולה להפחתה של 9% בהכנסות העיתון. על פי הדיווח בניו יורק טיימס, העיסקה תאפשר לעיתון לחסוך כעשרה מיליון דולר מדי שנה.

מוקדם יותר השנה כפתה חברת הניו יורק טיימס קיצוץ של 23% במשכורות לאחר שהאיגוד דחה הצעת קיצוצים שכללה הפחתת משכורות בכ-8.5%. קיצוץ זה יבוטל עם החלת הקיצוץ עליו הוסכם אתמול. מו"ל העיתון, סטיבן איינסלי, כתב אתמול לעובדים כי "האישור מחזק את יציבות הבוסטון כלוב והאתר שלו. עתה יש לנו חוזים חתומים עם כל האיגודים הגדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully