וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלווין למען הילדים

ענת קם

22.7.2009 / 13:25

המועצה העבירה לשר התקשורת המלצות להרחבת שיטת סיווג וסימון המשדרים שיכללו מעתה סימון תוכן לצד סיווג וחלוקה לארבע קבוצות גיל

המועצה לשידורי כבלים ולווין המליצה לשר התקשורת להרחיב את שיטת סיווג וסימון המשדרים. המועצה ממליצה להוסיף רמת סיווג המתייחסת לגילאי 12 ומטה" ולחלק את קבוצות הגיל לארבע: גילאי 8 ומטה, גילאי 12 ומטה, גילאי 15 ומטה וגילאי 18 ומטה. המועצה המליצה לשר להוסיף שלוש קטגוריות "תיאוריות", בהתאם למאפיינים לפיהם מסווגים המשדרים: מין ופורנוגרפיה,
אלימות ואכזריות וחשש לעידוד עבריינות או שימוש בסמים מסוכנים. על פי ההמלצה, יופיע על המרקע סימון המסביר בגין אילו תכנים סווג המשדר בנוסף לסימון הגיל.

חוק סיווג, סימון ואיסור שידורים מזיקים קובע כי משדרי טלוויזיה הכוללים ביטויים חזותיים, מילוליים או קוליים של אלימות, מין או אכזריות, או שקיים חשש סביר כי הם עלולים לעודד עבריינות או שימוש בסמים מסוכנים, יסומנו כמשדרים אשר אינם ראויים לצפיית בני גיל מסוים ומטה. מכוח סמכותו על פי החוק, התקין שר התקשורת את תקנות סיווג, זימון ואיסור שידורים מזיקים, הקובעות קריטריונים לפיהם יסווגו ויסומנו משדרים, ואת הסימנים הנהוגים כיום.

המועצה לשידורי כבלים ולווין מפקחת על קיום הוראות החוק והתקנות בידי הכבלים, הלווין ובעלי הרישיונות המיוחדים. במהלך פעילות הפיקוח השוטפת, ולאור פניות מהציבור ומהגופים המשדרים, למדה המועצה, כי ייתכן שקטגוריות הסימון הקיימות מקשות על סיווג מדויק של התכנים ואינן נותנות את הדעת לשוני שביכולת התפיסה ועיבוד המידע של ילדים ובני נוער בגילאים השונים. לאחר קיום שימוע פומבי, עיון בעמדות המגיבים, עריכת מחקר משווה מקיף על ידי מנהלת הסדרת השידורים לציבור וקבלת חוות דעת מומחה, החליטה המועצה כי יש מקום לשנות ולהרחיב את שיטת סיווג וסימון משדרים הנוהגת.

יושב ראש המועצה ניצן חן מסר: "המועצה רואה חשיבות רבה בהגנה על ילדים ובני נוער מפני תכנים מזיקים. משנוכחה המועצה כי שיטת הסיווג הנוכחית אינה נותנת מענה הולם, הוחלט לערוך שימוע, במטרה למצוא את הנוסחא הראויה לסיווג המשדרים. השינויים עליהם המליצה המועצה יספקו לצופים, ובעיקר להורים, כלי חשוב בהגנה על הילדים והנוער ויאפשרו להם לתכנן בצורה יעילה יותר את הצפייה בטלוויזיה, המהווה מקור משמעותי לצבירת ידע בתחומים שונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully